logo
امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۸
[ شناسه خبر : ۳۰۷۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان ابهر در گفتگو با موج رسا خبر داد:

ارائه بیش از ۳ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در ابهر

ارائه-بیش-از-۳-میلیارد-تومان-تسهیلات-به-مشاغل-خانگی-در-ابهر
سرپرست اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی شهرستان ابهر با بیان اینکه صنایع دستی ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: این صنعت در حوزه اشتغال زایی نقش بسیار مهمی در شهرستان داشته است.

محمدعلی عطایی در گفت‌و‌گو با موج رسا; اظهار کرد: شهرستان ابهر به واسطه واقع شدن در موقعیت مناسب جغرافیایی و دسترسی به راه‌های ارتباطی مناسب و زیرساخت‌های مربوطه و نیز موقعیت اکوتوریستی و طبیعی و برخورداری از منابع و مناظر و میراث تمدنی قدیم در شمال غرب کشور با آثار شناخته شده و تاثیرگذار در این حوزه قابلیت‌های فراوانی که در توسعه و تاثیرگذاری اقتصادی برای اشتغال پایدار و ایجاد ثروت به عنوان موتور محرکه اقتصادی می‌تواند ایفا نماید.

بیشتر بخوانید

وی افزود: صنایع دستی شناسنامه و اعتبار یک کشور تلقی می‌شود، به گونه ای که می‌تواند روایت‌گر یک داستان باستانی از تمدن یک کشور و ملت باشد که قطعا اهمیت دارد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی شهرستان ابهر عنوان کرد: در تعریف صنایع دستی باید گفت در این صنعت هنرمند با بهره‌گیری از هنر دست خود و با کمک ابزارهای اولیه و در دسترس یک ابزار یا دست ساز هنری که صنایع دستی نامیده می‌شود را خلق می‌کند.

وی گفت: هیچ کس نمی‌تواند منکر این واقعیت باشد که ایران یکی از قدیمی‌ترین صادر کننده‌ها و تولیدکنندگان هنر‌‌های دستی به تمام جهان بوده است همیشه در اغلب صنایع دستی حرف اول را زده است.

عطایی اظهار داشت: صنایع دستی ضمن ایجاد اشتغال برای جوامع بومی و سنتی به بهبود معیشت و اقتصاد و ارتقا سطح زندگی این مردمان هم کمک چشمگیری کرده

است.

وی تصریح کرد: از رشته‌های صنایع دستی فعال در شهرستان ابهر می‌توان خراطی، معرق کاری، منبت کاری، مصنوعات چرمی، چاقوسازی(چلنگری) ، پته دوزی، سرمه دوزی، البسه محلی، ساخت سازه های سنتی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و ملیله کاری را نام برد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی شهرستان ابهر عنوان کرد: برای اولین بار در سطح استان زنجان کارگاه ملیله کاری در شهرستان ابهر راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه حمایت از هنرمندان با پرداخت تسهیلات صورت می گیرد، گفت: تعداد وام تبصره ۱۸ به ۲۷ طرح به مبلغ ۵ میلیارد  و ۱۳۰ میلیون تومان و مشاغل خانگی ۲۸ طرح به مبلغ ۳ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان است که ۷۰ درصد این مبالغ پرداخت شده و برای ۷۲ نفر اشتغال ایجاد شده است.

عطایی تصریح کرد: در شهرستان ابهر صادرات در زمینه سفال به صورت فروش اینترنتی صورت می گیرد.

وی یاد آور شد: هر چقدر پرچم پر افتخار صنایع دستی ایران برافراشته‌تر شود نه تنها می‌توانیم فرهنگ و هنر غنی کشورمان را به جهانیان بشناسانیم بلکه صنعتگران عزیز کشورمان و بالاخص شهرستان ابهر از رفاه و آینده بهتری برخوردار خواهد بود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر