logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۹
[ شناسه خبر : ۳۰۶۹۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون آبخیزداری منابع طبیعی زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

مهار سیلاب در شهر زنجان نیازمند احداث ۲۰ سیل‌بند است

مهار-سیلاب-در-شهر-زنجان-نیازمند-احداث-۲۰-سیل‌بند-است
معاون آبخیزداری منابع طبیعی زنجان با بیان اینکه مهار سیلاب در شهر زنجان نیازمند احداث ۲۰ سیل‌بند است گفت: این امر نیازمند حداقل ۴۰ میلیارد تومان اعتبار است.

جعفر بیات در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در خصوص سیل‌خیزی شهر زنجان اظهار داشت: بارش‌های چند روز گذشته گواه این موضوع بود که شهر زنجان با کوچک‌ترین بارش‌های رگباری در اغلب نقاط دچار آبگرفتگی می‌شود.

وی افزود: برای پیشگیری از سیلاب‌های احتمالی در سطح شهر‌ها باید بند‌های انحرافی در بالا دست شهر ایجاد شود تا آب باران به سمت شهر سرازیر نشود.

معاون آبخیزداری منابع طبیعی زنجان با بیان اینکه در طول سالیان با کمبود اعتبار برای احداث بند‌های انحرافی مواجه بودیم گفت: سالانه بخش آبخیزداری استان نیازمند اعتبار ۵۰ تا ۶۰ میلیارد تومانی است اما اعتباری که سالانه اختصاص می‌یابد بسیار محدود است و حتی تنها ۶۰ درصد مبلغ تصویب شده اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه نقشه سیل‌خیزی زنجان مطالعه و آماده شده است اذعان کرد: ۳ سازه کنترل سیلاب در آبراهه دو‌اسب و پایین کوه ایجاد شده و در صورتی که اعتبار وجود داشته باشد تعداد سازه‌های احداثی بالاتر خواهد رفت.

بیات با بیان اینکه در اطراف شهر زنجان باید حداقل ۲۰ سیل‌بند ایجاد شود گفت: ایجاد این سیل‌بند‌ها در حال حاضر نیازمند ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان اعتبار است. با این وجود کل اعتبار تخصیص یافته برای ۸ شهرستان استان مجموعا ۱۷ میلیارد تومان بود.

وی با اذعان به اینکه اقدامات لازم در راستای مهار سیلاب و آبگرفتگی در داخل شهر با شهرداری و بنیاد مسکن است خاطر‌نشان کرد: در این راستا اقداماتی در داخل شهر انجام شده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر