logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۶
[ شناسه خبر : ۳۰۶۸۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 10 دقیقه ]
اهم مسائل مطرح‌شده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان‌های استان زنجان:

رونمایی ابر موشک فتاح باعث امیدواری خیرخواهان ایران و نگرانی بدخواهان شد

رونمایی-ابر-موشک-فتاح-باعث-امیدواری-خیرخواهان-ایران-و-نگرانی-بدخواهان-شد-
امانت‌داری از محیط زیست، رونمایی از ابر موشک فتاح، لزوم توجه به صنایع دستی، نقش ایران در منطقه از جمله مسائل مطرح شده در نماز جمعه این هفته شهرستان‌های استان زنجان بود.

به گزارش موج رسا;امانت‌داری از محیط زیست، رونمایی از ابر موشک فتاح، تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری در سالگرد امام راحل، لزوم توجه به صنایع دستی و تجاری سازی آن و نقش ایران در منطقه از جمله مسائل مطرح شده در نماز جمعه این هفته شهرستان‌های استان زنجان بود.

با عاملان تخریب محیط زیست قاطعانه و بدون مماشات برخورد شود

 حجت‌الاسلام محمد‌رضا علی‌اکبری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ماهنشان ضمن قدردانی از زحمت‌کشان ایام ارتحال امام خمینی رحمت الله و گرامیداشت هفته محیط زیست اظهار داشت: نگاه اسلام و قرآن و اهل بیت و به تبع آنها نگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی به محیط زیست نگاه راهبردی و عمیق می‌باشد. محیط زیست امانت الهی در دستان ما است و ما امانتدار هستیم و باید این امانت را به آیندگان برسانیم.

وی افزود: تخریب محیط زیست عمل غیر انسانی و شیطانی می‌باشد و فتوای مقام معظم رهبری در مورد شکار و از بین بردن حیوانات حرام شرعی بوده هیچ کس اجازه ندارد محیط زیست را از بین ببرد و کسانی که به عمل غیر اخلاقی و شیطانی تخریب محیط زیست می‌پردازند باید با قاطعانه و بدون هیچ‌گونه مماشاتی با آنها برخورد شود.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به رونمایی از ابر موشک فتاح که موفقیت و پیروزی بزرگی می‌باشد گفت: این موشک در دنیا بی‌نظیر بوده و با رونمایی از این موشک ایران جزو چهار کشور دارای این فناوری شد و هیچ ضدموشکی برای آن وجود ندارد و این امر باعث خوشحالی دوستان و باعث عصبانیت و ناراحتی بعضی دشمنان گردیده است.

وی اذعان کرد: این موشک بر خلاف ادعای معاندین باعث امنیت و صلح و پایداری در منطقه گردیده، دیپلماسی عزتمندانه در روابط خارجی هم زمان با تقویت اقتدار نظامی و نویدبخش آینده‌ای روشن برای ایران اسلامی می‌باشد.

امام جمعه ماهنشان در تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری در سی و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی رحمة الله علیه گفت: ایشان ایمان و امید را دو قدرت نرم‌افزاری امام برشمردند که با آنها توانست سه تحول در سطح داخلی مقاومت اسلامی و در سطح جهان ایجاد کند و ادامه راه امام را اقتدابر ایشان همان زنده نگه داشتن روحیه ایمان و امید در جامعه می‌باشد به کسانی که میخواهند ایمان جامعه را از بین ببرند و ناامیدی را در جامعه ترویج می‌کنند و امید مردم را با رفتار و گفتار و کردار خود از بین می‌برند دشمن هستند و خیانت می‌کنند و باید محاکمه و تنبیه شوند.

وی افزود: امنیت، کارآمدی و اعتماد اجتماعی سه مولفه بستر ساز امید در جامعه است و با از بین رفتن هر کدام از این مولفه‌ها امید از بین می‌رود وقتی امنیت در تمام ابعاد آن از بین برود و یا کارآمدی افراد و ارگانها و نهاد از بین برود و با اعتماد اجتماعی که سرمایه اصلی جامعه است از بین برود امید از جامعه خواهد رفت.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به شهادت ایت الله سعیدی به دست ماموران پهلوی گفت: این امد نشانگر قساوت و بی رحمی رژیم گذشته و یاد آور هزینه‌‌های کلان به این نظام از طرف مردم و همچنین نشانگر روحیه شهادت طلبی و در میدان بودن و در خط مقدم بودن روحانیت شیعه می‌باشد اما این روزها دشمن به دنبال جابجا کردن جای شهید و جلاد هستند ولی خون شهدا هیچ موقع و در هیچ عصر پایمال نشده و نخواهد شد.

وی با اشاره به روز صنایع دستی و روز ملی فرش به جایگاه ویژه صنایع دستی شهرستان ماهنشان و لزوم حمایت جدی از این صنایع توسط حاکمیت که خیر و برکات زیادی را به دنبال دارد؛ با این وجود گلایه شدید از مسئولین استانی به خاطر کمبود نیرو در نمایندگی میراث و صنایع دستی از مسئولین استانی و کشوری خواست تا یک اداره مستقل میراث و صنایع دستی در این شهرستان تشکیل گردد و کادر و عوامل انسانی تحصیلکرده متخصص و متعهد در آن به کارگیری شود تا شاهد ارتقاء جایگاه شهرستان باشیم.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به شعار امسال مهار تورم و رشد تولید گفت: این شعار یک شعار کمی و قابل سنجش در کوتاه مدت است ما مهار تورم را می‌خواهیم نه به قیمت رکورد اقتصادی بلکه همراه رشد تولید و رشد اقتصادی.

صنایع دستی سرمایه و هویت ماندگار ایرانی و اسلامی است

حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور نیز در خطبه‌های این هفته شهرستان خرمدره با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) گفت: تأکید بر ایمان و امید در بیانات رهبر معظم انقلاب در مراسم ارتحال حضرت امام (ره) بازنمایی مبتکرانه از حرکت انقلابی امام (ره) بود که باید در گفتمان فرهنگی و سیاسی کشور جریان داشته باشد. 

وی افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب، امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) می‌فرمایند، كشور امروز خوشبختانه درگیر جنگ نظامی نیست، امّا درگیر جنگ سیاسی است، درگیر جنگ اقتصادی است، درگیر جنگ امنیّتی است و بالاتر از همه درگیر جنگ فرهنگی است، یعنی یك جنگ است، یعنی این‌را اگر كسی نداند، آن‌وقت خواب خواهد ماند، همین‌قدر كه ندانید دشمن در صدد حمله است و این حمله از كجا است و چگونه است، باید مطمئن باشید شكست می‌خورید.

امام جمعه خرمدره در ادامه بیان کرد: روش تدریجی سالانه افزایش قیمت بنزین باید جایگزین راهکارهای دیگر شود.

 وی با اشاره به رونمایی از موشک هایپرسونیک فتاح، گفت: رونمایی از این افتخارات ملی است که موجب امیدواری خیرخواهان ایران و نگرانی بدخواهان شده است. 

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با اشاره به تلاش‌های ناکام آمریکا برای منزوی سازی ایران تصریح کرد: کسب چند جایگاه بین المللی مهم در طول سه ماه برای کشورمان، از جمله، انتصاب نماینده‌های ایران به عنوان نایب رئیسی مجمع عمومی سازمان ملل، گزارشگر کمیته خلع سلاح و عدم اشاعه مجمع و نیز عضویت در هیأت رئیسه این کمیته از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد، عضویت ایران را در کمیسیون پیشگیری از جرم و عدالت کیفری و هم‌چنین کمیته برنامه و هماهنگی ملل متحد در شورای اقتصادی _ اجتماعی ملل متحد در طول موفقیت‌های نظامی و فناوری ایران است که امید را در دل هر ایرانی زنده می‌کند. و همه این‌ افتخارات در حالی کسب شد که آمریکا و متحدانش تلاش زیادی برای نام گذاشتن ایران در این زمینه‌ها داشتند. 

 وی با اشاره به پیام‌های ساخت موشک هایپرسونیک اذعان کرد: تغییر وضعیت از بازدارندگی و دفاع به تهاجم (با توجه به زمان و مسافت مورد نظر)، دستیابی قهری به تکنولوژی موشک قاره‌پیما، شکل‌گیری زنحیره فناوری علمی- صنعتی و پیام به صنایع داخلی و به ویژه خودروسایزی که می‌توان در شرایط تحریمی به بالاترین تکنولوژی‌ها دست یافت.  

 امام جمعه خرمدره با اشاره به عملیات شجاعانه محمد صلاح ابراهیم مصری و به هلاکت رساندن سه نظامی صهیونیست و تشییع با شکوه سرباز شجاع مصری توسط مردم مصر گفت: این امر نشان از فراگیری هر چه بیشتر فرهنگ مقاومت و تنفر هر چه بیشتر جهان اسلام علیه صهیونیست‌ها بوده و نمودی بارز از موفقیت‌های ایران اسلامی در رهبری محور مقاومت و نقطه آغازی برای پیروزی‌های راهبردی دیگر است. 

وی با اشاره به گرامیداشت روز صنایع دستی بیان کرد: صنایع دستی سرمایه و هویت ماندگار ایرانی _ اسلامی در روزگاری است که انسان‌ها در برابر مدرنیته و هوش مصنوعی دچار از خودبیگانگی شده‌اند.

امام نه فقط سرآمد روزگار ما بلکه از سرآمدان تاریخ ایران است

حجت‌الاسلام، علی موسوی امام جمعه قیدار نیز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در رحلت امام (ره) اظهار داشت: مقام معظم رهبری همه ساله دو سخنرانی اصلی دارند که در میان سایر بیانات ایشان نقش محوری و اساسی دارد یکی بیانات آغاز سال در حرم مطهر رضوی که در خصوص نام گذاری سال و نقشه راه یک ساله کشور در حوزه های مختلف می‌باشد و دیگری بیانات به مناسبت سالگرد ارتحال امام در مرقد مطهر امام خمینی(ره) که در رابطه با گفتمان سازی مبتنی بر مکتب امام(ره) است.

وی افزود: طی این ۳۳ سال می توان به مجموعه‌ای گرانبها از تبیین اندیشه و مکتب امام به روایت رهبر معظم انقلاب دست یافت که هر ساله تکمیل تر و ابعاد جدیدتری از مکتب و اندایشه امام ارائه می شود.

امام جمعه قیدار گفت: مقام معظم رهبری امسال در سالگرد رحلت حضرت امام ابعاد جدیدی از جایگاه و اندیشه امام ارائه کردند و فرمودند: امام نه فقط سرآمد روزگار ما بلکه از سرآمدان تاریخ ایران است که هیچکس و هیچ جریانی قادر به حذف او از حافظه تاریخ و یا تحریفِ «موثر، طولانی و ماندگار» او نخواهد بود؛ چرا که خورشید را نمی توان پشت ابر پنهان کرد. 

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب، با تمرکز بر دو ابزار امام خمینی، ایمان و امید را دو قدرت نرم افزاری امام برشمردند که با آنها توانست سه تحول در سطح داخلی، امت اسلامی و در سطح جهان ایجاد کند. ایشان با تأکید بر اثرگذاری متقابل دو عنصر ایمان و امید بر یکدیگر، توصیه امام و خواست امام از ما را «ادامه راه او» عنوان کردند.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه موشک فراصوت فتاح؛ اوج بازدارندگی فرامنطقه‌ای است گفت: انتشار این خبر برای صهیونیست‌ها سرگیجه و هراس و برای جهانیان تحیر و شگفتی را در پی داشت

رونمایی از این موشک فراصوت و فرامنطقه‌ای در شرایط اقتدار منطقه ای ایران، پیام روشنی به دشمنان است که دوران دفاع منفعلانه در منطقه تمام شده است. امام جمعه قیدار بیان کرد: اکنون زمان بازدارندگی تهاجمی از سوی اتحادیه کشورها و گروه‌های مقاومت است.

وی با اشاره به اینکه رییس جمهور کشورمان اما در آئین رونمایی موشک فتاح به یک پیام مهم دیگر اشاره کرد، افزود: "این رونمایی پیامی هم به سایر صنایع کشور دارد که چگونه صنایع دفاعی و هسته ای علی رغم همه تهدیدها و تحریم‌ها پیشرفت داشته است ولی در سایر بخش‌ها چنین موضوعی را شاهد نیستیم لذا باید این علم و فناوری که داریم باید به سایر صنایع لبریز شود تا سایر صنایع هم از این فناوریها بهره مند شود و کار صنعت در کشور رشد یابد."

امام جمعه قیدار با اشاره به گرامیداشت هفته محیط زیست گفت: محیط زیست و تنوع زیستی میراث ارزشمندی است که بشر آن را از نسل ‌های قبل به امانت گرفته است و باید در حفظ این امانت الهی است که باید به نسل آینده تقدیم کند تلاش کند و کوتاهی در حفظ محیط زیسط قطعا بازخواست الهی را در روز قیامت خواهد داشت همه ما در رابطه با این امانت مهم الهی مورد سئوال خواهیم بود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر