logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۳
[ شناسه خبر : ۳۰۶۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان زنجان:

کمبود تجهیزات اطفای حریق در منابع طبیعی استان زنجان/ بیشتر آتش سوزی‌ها در شهرستانهای زنجان و طارم اتفاق می‌افتد

کمبود-تجهیزات-اطفای-حریق-در-منابع-طبیعی-استان-زنجان-بیشتر-آتش-سوزی‌ها-در-شهرستانهای-زنجان-و-طارم-اتفاق-می‌افتد

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به وقوع آتش سوزی در روستای کهناب گفت: این آتش سوزی به کمک نیرو‌های امدادی مهار شد.

منصور خسروی در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به جزئیات آتش سوزی در روستای کهناب اظهار کرد: در حال حاضر وسعت آتش سوزی مشخص نشده ولی آتش سوزی مهار شده است.

وی با اشاره به اینکه آتش سوزی تا 12 شب  گذشته ادامه داشت ابراز کرد: آتش سوزی با حضور نیرو‌های منابع طبیعی و با کمک نیروهای ارتش و نیروهای سایر دستگاه‌ها ساعت 12:30 دقیقه شب مهار شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان زنجان افزود: با توجه به وزش باد وسعیت آتش سوزی بیشتر بود و سال گذشته نیز در روستای کهناب آتش اتفاق افتاده بود و امسال واکنش بالایی نسبت به سال گذشته در مهار آتش سوزی داشتیم.

وی افزود: سال گذشته در حدود 12 ساعت آتش سوزی ادامه داشت اما امسال در مدت 6 ساعت آتش مهار شد.

خسروی با اشاره به علت وقوع اتش سوزی در این روستا گفت: آتش سوزی در این منطقه عمدی و عامل انسانی بود.

وی خاطر نشان کرد: کسانی که به صورت عمد اقدام به آتش سوزی کنند در صورت مشاهده به مراجع قانونی معرفی می‌شوند.

وی ابراز کرد: از شهروندان درخواست داریم در این موارد هم مواد قانونی و هم بحث فرهنگ سازی را در نظر داشته باشند چرا که این اتش سوزی آسیب بالایی به منابع طبیعی وارد می‌سازد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به اینکه بیشتر اتش سوزی‌ها در فصل تابستان و در مرداد ماه اتفاق می‌افتد افزود: همچنین بیشتر آتش سوزی‌های که در استان زنجان اتفاق می‌افتد در شهرستان زنجان و طارم است.

وی افزود: استان زنجان در سه سال اخیر در مرداد ماه بزرگترین آتش سوزی را گذرانده است.

خسروی افزود: برای جامعه ما زیبنده نیست که یه فرد اقدام به آتش سوزی عمدی کند که برای مهار آتش هزینه‌های بالایی صرف شود.

وی ابراز کرد: از یکم تا هفتم مرداد سومین آتش سوزی بود که اتفاق افتاد و موارد آتش سوزی امسال نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به اینکه به مردم توصیه می‌شود در روشن کردن آتش به ویژه در تابستان به محل روشن کردن آتش توجه داشته باشند تا اتش سوزی توسعه پیدا نکند افزود: بیشتر آتش سوزی‌ها در ایام پایان هفته و تعطیلات اتفاق می‌افتد و باید مراقبت باشند و در محل مناسب آتش روشن کنند.

وی با اشاره به تجهیزات مورد نیاز برای حریق آتش در استان زنجان ابراز کرد: تعدادی از تجهیزات مهار آتش خریداری شده ولی هنوز این دستگاه‌ها به دلیل خارجی بودنان تحویل داده نشده و در مراحل تحوبل در گمرک است.

خسروی افزود: وسایلی که در حال حاضر برای اطفای حریق در اختیار داریم وسایل ابتدایی هستند.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر