logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۱
[ شناسه خبر : ۳۰۶۷۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
ضعف عمکرد شهرداری زنجان در کنترل آبگرفتگی معابر:

بارش رگباری باران در شهر زنجان سیلاب به راه انداخت+عکس

-بارش-رگباری-باران-در-شهر-زنجان-سیلاب-به-راه-انداخت+عکس
با بارش رگبار باران که از ساعاتی پیش در زنجان آغاز شده بود، سیلاب در سطح شهر به راه افتاده و متاسفانه سبب گرفتاری عده زیادی از شهروندان شده که این موضوع ضعف شهرداری زنجان در کنترل شرایط را نمایان کرده است.

به گزارش موج رسا; از ساعت ۱۲ ظهر امروز ۱۸ خرداد بارش شدید باران سبب آبگرفتگی برخی نقاط شهر زنجان شده است به طوری در برخی مناطق همچون سه راه امجدیه خودرو‌ها در داخل آب گرفتار شده و آب وارد اغلب مغاز‌ه‌ها و منازل موجود در برخی نقاط شهر شده است.

صفی‌الله کرامتی، مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان در این ارتباط و مدیریت شرایط حاضر اذعان کرد: اطلاعیه بارش باران و نفوذ سامانه‌ بارشی از روز‌ها قبل در استان صادر شده بود.

وی گفت: بارش سیل‌آسا و رگبار باران از ساعاتی پیش سبب آبگرفتگی در سطح شهر زنجان شده و مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: نیروهای شهرداری و آتش‌نشانی در سطح شهر حضور دارند و در حال ارائه خدمات هستند.

همچنین مجید امیر فضلی، رئیس سازمان آتش‌نشانی زنجان نیز در گفت‌وگو با موج‌رسا اعلام کرد: تمام نیروهای سازمان آتش‌نشانی به همراه کلیه ماشین‌ها در سطح شهر هستند و در حال کمک به خودرو‌ها و افراد گرفتار شده در سیلاب هستند.

وی با اشاره به اینکه نیروهای سازمان اتش‌نشانی به همراه شهرداری در حال امداد رسانی در سطح شهر است گفت: در برخی مناطق میزان آبگرفتگی شدیدا بالا است و نیروها به این مناطق اعزام شده‌اند.

با این وجود شرایط در برخی نقاط شهر کاملا بهم ریخته و خودروهای عبوری به دلیل عدم کنترل ماشین که در آب گرفتار هستند در حال برخورد بهم هستند و یقینا خساراتی را متحمل شهروندان خواهند کرد.

اما غلامحسن احمدی معاون خدمات شهری شهرداری زنجان نیز در این راستا اذعان کرد: کلیه نیروهای شهرداری در سطح شهر در مناطقی که دچار ابگرفتگی شده‌اند حضور دارند و در حال کمک به شهروندان هستند.

وی افزود: همه نیروهای شهرداری از جمله خودروها، آتش‌نشانی، امکانات و تجهیزات مدیریت بحران، مناطق و شهرداری‌ها وارد کار شدند.

وی گفت: این نیروها با اولویت منازل و معابر با کف‌کش و سایر تجهیزات در حال رفع آبگرفتگی هستند و تمامی تجهیزات و امکانات لازم را در این زمینه به کار گرفته اند.

اما بازدید میدانی خبرنگار موج‌رسا حاکی از ان است که در منطقه‌ای همچون سه راه امجدیه تا دروازه ارک که کاملا غرق در آب است خبری از نیروهای شهرداری و خدمات رسانی نیست و مشکلات صد چندان شده است! در این آبگرفتگی آنچه مسلم به نظر رسید ضعف عملکرد شهرداری در کنترل شرایط بحرانی بود.

 

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : شهرندار ] [ ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹ ]
اصن خیلی بد بود، خونمون کلا گل شده همه چیمون از بین رفته چرا شهرداری این مسیرها رو حواسش نیست
فرم ارسال نظر