logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۹
[ شناسه خبر : ۳۰۶۷۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خبر داد:

تولید ۳۰ درصد گوشت بوقلمون کشور در استان زنجان

تولید-۳۰-درصد-گوشت-بوقلمون-کشور-در-استان-زنجان
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: بزرگترین و اولین زنجیره تولید گوشت بوقلمون با تولید بیش از ۳۰ درصد گوشت بوقلمون کشور در استان زنجان قرار دارد و یکی از بزرگترین فعالیت‌ها در سطح کشور است.

محمد‌علی صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه در بخش طیور ۳ زنجیره فعال در استان زنجان وجود دارد اظهار داشت: علاوه بر تولید گوشت مرغ، یک زنجیره که بزرگترین و اولین زنجیره تولید گوشت بوقلمون است با تولید بیش از ۳۰ درصد گوشت بوقلمون کشور در استان زنجان قرار دارد و یکی از بزرگترین فعالیت‌ها در سطح کشور به شمار می‌رود.

 وی افزود: اما سهم زنجیره‌ها به آن حدی که ما انتظار داریم نرسیده است، سال گذشته حدود ۱۵ درصد سهم زنجیره‌ها از تولید گوشت سفید مختص استان زنجان بود. اما امسال برنامه این است که ۱۰ درصد به این میزان اضافه شود و بتوانیم تا پایان برنامه هفتم حداقل سهم ۶۰ درصدی از تولید گوشت سفید استان را در قالب زنجیره داشته باشیم. 

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خاطر‌نشان کرد: با اینکه در این راستا سر سختانه پیگیر هستیم اما نیازمند حمایت نیز هستیم و اگر نتوانیم پشتیبانی زنجیره را انجام دهیم و نیاز‌های اولیه را تامین کنیم واقعا رسیدن به این اعداد سخت خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه باید در بخش سرمایه در گردش و نقدینگی کمک نماییم گفت: یکی از مهمترین برنامه‌هایی که کمتر اتفاق افتاده بخش فناوری است و باید ورود فناوری و بخش مکانیزاسیون را نیز به این حوزه داشته باشیم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه سه واحد پرورش بوقلمون مادر در استان زنجان قرار دارد که ظرفیت تولید بیش از ۲۱ هزار قطعه در هر دوره را دارد، گفت: جوجه‌های بوقلمون تولید شده در زنجان علاوه بر اینکه در تامین نیاز داخل کمک می‌کند بلکه به کشور ارمنستان نیز صادر می‌شود.

وی با اعلام اینکه پرورش بوقلمون در استان زنجان برای قریب به ۲۰۰ نفر اشتغال مستقیم و ۲ هزار نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد کرده است، تصریح کرد: نخستین و بزرگ‌ترین زنجیره پرورش بوقلمون در کشور در استان زنجان به‌وسیله بخش خصوصی با همراهی دولت ایجاد شده است.

صادقی با یادآوری اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه پرورش بوقلمون از سال ۹۰ به‌شکل جدی در استان آغاز شده است، اضافه کرد: خوشبختانه در این مدت کوتاه تمام حلقه‌های تولید ایجاد شده است تا وابستگی و واردات خصوصاً در زمینه جوجه یک‌‌روزه به صفر برسد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر