logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۲
[ شناسه خبر : ۳۰۶۶۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
برگزاری رویداد فناورانه کشاورزی آپیک همزمان با ۱۸ خرداد:

رویداد فناورانه کشاورزی آپیک در راستای کمک به جشنواره گیلاس برگزار می‌شود

رویداد-فناورانه-کشاورزی-آپیک-در-راستای-کمک-به-جشنواره-گیلاس-برگزار-می‌شود
رویداد فناورانه کشاورزی آپیک در راستای کمک به جشنواره گیلاس در محل پایانه صادراتی محصولات کشاورزی شمال‌غرب کشور برگزار می‌شود.

به گزارش موج رسا; پـارك علم و فنـاوري اســتـان زنجـان به همراه چنـدین دســتگاه اجرایی رویـداد فناورانه کشاورزي آپیک همراه با برپایی جشـنواره گیلاس در تاریخ 18 خرداد ماه سال جاری برگزار می‌کند.

مهدی شجاعی در این راستا اظهار داشت: رویداد فناوری کشاورزی همزمان با پنجمین جشنواره گیلاس استان زنجان در محل پایانه صادراتی محصولات کشاورزی شمال‌غرب کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این رویداد از فردا ۱۸ خرداد ماه برگزار خواهد شد افزود: این رویداد دارای سه بخش Reverse Pitch که مخاطب آن پژوهشگران بخش کشاورزی، Meetup که مخاطب آن کشاورزان و Startup school که مخاطب آن دانشجویان و دانش آموختگان بخش کشاورزی است، برگزار خواهد شد. 

رئیس مرکز نوآوری‌ هاب صادراتی محصولات کشاورزی شمالغرب کشور گفت: رویداد عرضه مستقیم محصولات کشاورزی از جمله گیلاس، زردالو و زیتون در استان زنجان در محل پایانه صادرات محصولات کشاورزی استان در زمان برداشت محصولات کشاورزی برگزار خواهد شد و اولین رویداد نیز در خصوص محصول گیلاس است و پارک علم و فناوری استان متولی برگزاری و تامین بخشی از نیاز مالی است.

وی ادامه داد: این رویداد با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، دانشگاه زنجان و نظام مهندسی کشاورزی برگزار خواهد شد و می‌تواند تحولی در امر بازرسانی محصولات کشاورزی ایجاد کند.

شجاعی گفت: در این رویداد فراوری محصولات کشاورزی، تست پنل انتخاب محصول برتر، شاخص‌های برداشت و زمان برداشت، نحوه‌برداشت و انبارداری، شاخص‌های کیفی فراوری محصول مورد توجه قرار می‌گیرد و با جمع‌اوری لیست مشکلات نسبت به حل مشکلات کشاورزان در بخش چالش معکوس (Reverse Pitch) اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه این رویداد‌ها به مدت ۴ روز برگزار خواهد شد، گفت: در راستای استقرار غرفه‌های عرضه محصولات کشاورزی هزينه‌ای دریافت نخواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: تمام تلاش این است تا قبل از اینکه دلالان وارد عرصه شده و محصولات کشاورزی را از کشاورزان با قیمت ناچیز خریداری نمایند، وارد مذاکره با کشاورز شود تا این قشر در پایانه صادراتی کشاورزی شمالغرب کشور اقدام به عرضه مستقیم محصولات تولیدی کنند.

پایانه صادرات محصولات کشاورزی میزبان رویداد فناوری کشاورزی آپیک

زمانی، رئیس پارک علم و فناوری استان نیز افزود: امسال با تاکید استاندار مبنی بر ورود علم و فناوری در جشنواره‌های استان و همچنین جشنواره‌های پیش رو زردآلو و زیتون، از سیستم هزینه محور عبور کرده و به رویکرد درآمد محورد خواهیم رسید.

زمانی گفت: در طارم مراسم افتتاحیه انجام و در هاب صادرات محصولات کشاورزی شمالغرب کشوری در عوارضی زنجان میزبان افراد در رویداد فناورانه کشاورزی و ادامه جشنواره گیلاس خواهد بود.

رئیس پارک استان عنوان کرد: با هماهنگی به عمل آمده با پایانه صادرات محصولات کشاورزی بستری را آماده شده تا کشاورزان بتوانند حداکثر استفاده را کنند‌.

زمانی افزود: با رویکرد علمی این جشنواره در قالب برگزاری رویداد؛ می‌توان چرخه تولید را بیش از پیش به حرکت در آورد و این امر با کمک یکدیگر تحقق خواهد یافت.

وی گفت: رویداد فناورانه کشاورزی آپیک و جشنواره گیلاس با محوریت تانا برگزار می‌گردد و بعد از این رویداد به سمت صنعت حرکت کرده تا در این زمینه هم مثمر ثمر واقع شود.

زمانی در ادامه افزود: با تعریف چالش‌های موجود در بحث گیلاس خوشبختانه راهکارهایی ارائه شده و روز 18 خرداد با حضور داوران نسبت به بررسی این چالش ها اقدام خواهد شد و امیدواریم این راهکارها نقطه روشنی برای حل مشکلات کشاورزان باشد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر