logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۰
[ شناسه خبر : ۳۰۶۵۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد:

اجرای طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در 50 درصد مدارس استان زنجان

اجرای-طرح-پیشگیری-از-آسیب‌های-اجتماعی-در-50-درصد-مدارس-استان-زنجان
رئیس اداره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در 50 درصد مدارس در سطح استان انجام می‌شود.

عباس غیاسی در گفت‌وگو با موج رسا; با بیان اینکه سازمان آموزش و پرورش استان زنجان طبق رسالتی که پیش دارد برنامه‌ها مختلفی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس در نظر دارد اظهار کرد: اهداف برنامه‌ها برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در مدارس با توجه به آسیب‌های موجود در جامعه و مدارس مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی افزود: برنامه‌ها با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی توسط آموزش و پرورش استان زنجان در مدارس در نظر گرفته شده است که با هماهنگی برخی از دستگاه‌ها و ارگان‌های مربوطه در حال اجرا است.

رئیس اداره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان عنوان کرد: طرح یاریگران زندگی در 50 درصد از سطح مدارس استان زنجان به صورت پایلوت در حال اجرا است که سال‌های اول 10 تا 25 درصد پیشرفت داشته ولی امسال با رشد 50 درصدی رو به رو است.

غیاسی تصریح کرد: 50 درصد از مدارس استان زنجان حدود 825 مدارس در سطح استان را شامل می‌شود که طرح یاری گران زندگی را تحت پوشش قرار می‌دهد و مدارس پر جمعیت اعم از کار و دانش، فنی و حرفه‌ای و مدارس حاشیه‌ای پر خطر جزو اولویت‌ها برای اجرای طرح است.

وی تصریح کرد: هدف از اجرای برنامه یاری گران زندگی کاهش تمایل و خودداری از تجربه مواد مخدر و پیشگیری از آسیب‌پذیری و مانع بروز اعتیاد بلای خانمان سوز میان دانش آموزان است.

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش استان زنجان ابراز کرد: به دانش آموزان هدف از اجرای طرح اطلاع داده نمی‌شود بلکه شکل اجرا طرح با دانش آموزان مطرح می‌گردد که به صورت آموزش از طریق ظرفیت گروه همسالان،  مشارکت جامعه محور و تشکل‌های دانش آموزی در این طرح مشارکت دارند.

غیاسی افزود: تشکل‌ها که در مدارس فعال هستند با هم یک تیم را تشکیل داده که به عنوان یاری گران زندگی مدرسه حضور دارند و باید این نکته را مد نظر قرار داد که دانش آموزان از همسالان خود مخصوصا در دوره اول و دوم متوسطه بیبشتر حرف پذیر هستند.

وی گفت: دانش آموزان از طریق تسهیل‌گر آموزش‌های لازم  جهت مقابله با آسیب‌های اجتماعی ارائه می‌شود که اغلب از مشاوران و مربیان پرورشی در مدارس همکاری‌های لازم انجام می‌شود.

رئیس اداره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان تصریح کرد: آموزش دانش آموزان، شناسایی رفتارهای پر خطر، عوامل مهار کنند از قبیل پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر، مراحل خود مراقبتی، مهارت کنترل فشارهای روانی در همسالان و پیامد مصرف قلیان و مشروبات الکلی برای دانش آموزان آموزش داده می‌شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر