logo
امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۴
[ شناسه خبر : ۳۰۶۵۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در گفتگو با موج رسا خبر داد:

ارائه خدمات رایگان به مادران منصرف شده از سقط جنین

ارائه-خدمات-رایگان-به-مادران-منصرف-شده-از-سقط-جنین
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه طرح‌های مختلفی برای ممانعت از سقط جنین در استان زنجان در حال اجرا است گفت: ارائه خدمات رایگان به مادران منصرف شده از سقط جنین از اولویت‌ها است.

حسن بختیاری در گفت‌وگو با موج رسا; با بیان اینکه پروتکل‌هایی برای مادران باردار که از سقط جنین سالم منصرف شده‌اند در نظر گرفته شده است اظهار کرد: انجام 3 آزمایش از قیبل 2 آزمایش خون و 1 آزمایش سونوگرفی در مراکز خدمات درمانی و بیمارستان‌ها رایگان انجام می‌شود.

وی افزود: چنانچه در آزمایش دوم تشخیص داده شود جنین دچار مشکل شده خارج از نوبت به مادران باردار منصرف شده از سقط جنین اقدامات لازم انجام شده و به مشکلات مربوطه رسیدگی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان عنوان کرد: طبق پروتکل و حمایت از خانم‌های باردار برای جلوگیری از سقط جنین‌های سالم،  اگر همکاران به واسطه منابع اطلاع یابند که اشخاصی قصد انجام سقط جنین دارند،  مادر باردار تحت حمایت قرار گرفته و مشاوره‌های لازم جهت جلوگیری از سقط جنین سالم انجام می‌شود.

بختیاری گفت: با توجه به انجام 3 آزمایش رایگان توسط بیمارستان‌ها و مراکز خدمات درمانی الباقی هزینه‌ها توسط همکاران مربوطه با در نظر گرفتن طرح نفس به صورت خود جوش در قالب کمک خیرانه پوشش داده می‌شود.

وی اذعان کرد: اگر مادر بارداری قصد سقط جنین داشته و توسط افراد مشاور در مراکز از سقط جلوگیری به عمل آمده باشد آزمایش غربالگری‌انجام می‌گیرد و غالبا آزمایش مذکور بدون هزینه است  و مادران باردار هزینه ‌ای را متقبل نمی‌شوند.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر