logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۸
[ شناسه خبر : ۳۰۶۴۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری زنجان:

مبارزه با فساد در شهرداری‌ها جزو برنامه‌های اصلی شوراهای اسلامی است

مبارزه-با-فساد-در-شهرداری‌ها-جزو-برنامه‌های-اصلی-شوراهای-اسلامی-است
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری زنجان گفت: یکی از برنامه‌های اصلی دولت و شورای اسلامی؛ مبارزه و پیشگیری از هر گونه فساد است.

به گزارش موج رسا; سعید خلجی امروز ۱۶ خردادماه در جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان با بیان اینکه یکی از برنامه‌های دولت و شوراهای اسلامی جلوگیری از هرگونه فساد و مبارزه با آن در مجموعه شهرداری و دولت است، اظهار داشت: یکی از گلوگاه‌هایی که ما در سالیان گذشته مشکل داشتیم و نگاه‌های سلیقه‌ای در آن حاکم بود، نحوه اعمال ماده ۱۰۱ بود.

وی با بیان اینکه در بحث تبصره ۳ ماده ۱۰۱، دو کلمه "تا" آورده شده است، افزود: همین موضوع در سالیان گذشته، باعث شده بود تا نگاهی سلیقه‌ای باعث اعتراض‌های مردمی شود.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری زنجان با بیان اینکه برای رفع این مشکل شورای شهر زنجان دو نکته را در این طرح برای رفع تنگناها گنجانده‌اند، گفت: یکی بحث، ارزش ریالی این دو کلمه "تا" و موضوع دوم نیز برخوردهای سلیقه‌ای و دوگانه بود.

خلجی تصریح کرد: این موضوع یکی از موضوعاتی بود که برای اولین بار در سطح کشور مطرح می‌شد و نگرانی‌هایی در این حوزه مبنی بر اینکه بر خلاف مسیر اختیارات شوراهای اسلامی و ماده ۱۰۱ باشد وجود داشت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به همین موضوع درخواست شد این طرح ۶ ماه اجرا شود تا شاهد اثرات و ثمرات آن باشیم که با رصدی که انجام شد عملکرد شش ماهه این‌ موضوع خوب و عالی بود.

خلجی گفت: پیشنهاد این بود که با جلسات کارشناسی این موضوع به وزارت کشور ارسال شود و در کمیته صیانت از حقوق شهروندی و همچنین جلوگیری از فساد اداری نیز مطرح و در کل کشور نیز اجرایی شود که خوشبختانه این موضوع مورد تایید هیئت تطبیق قرار گرفت. 

وی بیان کرد: نظر شخص بنده این بود این لایحه همانند گذشته اجرا شود ولی کار کارشناسی نیز انجام بگیرد و این لایحه برای دیگر شهرهای کشور نیز ارسال شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر