logo
امروز : جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۷
[ شناسه خبر : ۳۰۶۳۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس هیئت ورزش‌های باستانی استان زنجان در گفتگو با موج رسا خبر داد:

لزوم تشکیل آکادمی ورزش باستانی در استان زنجان

لزوم-تشکیل-آکادمی-ورزش-باستانی-در-استان-زنجان-
رئیس هیئت ورزش‌های باستانی استان زنجان با اشاره به تشکیل تشکیل اکادمیک ورزش باستانی در استان زنجان است گفت: در حال حاضر موضوعاتی که در بحث ورزش‌های آکادمیک مطرح بوده استفاده از گودهای ترکیبی در ورزش باستانی است.

محمود میرزایی در گفت‌وگو با موج رسا; با بیان اینکه انتقال ورزش های باستانی به سالن‌های ورزشی امری ضروری است اظهار کرد: ورزش زورخانه‌ای یک ورزش همگانی است.

وی افزود: وجود گود برای ورزش زورخانه‌ای یکی از مهمترین موضوعات برای اجرای ورزش مذکور است ولی از نظر تخصصی یکی از عوامل منع گسترش ورزش باستانی در جامعه عدم وجود گود است.

رئیس هیئت ورزش‌های باستانی استان زنجان عنوان کرد: مکان‌هایی که دارای گود باشند امکان انجام حرکات تخصصی ورزش باستانی ممکن خواهد بود.

میرزایی گفت: سالن‌ها و مکان‌هایی که حرکات تخصصی ورزش باستانی نمایش داده می‌شود مستلزم وجود گود است که برای تقویت این مشکل گودهای متحرک طراحی شده تا در سالن‌های چند منظوره مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: با این شیوه می‌توان در سالن‌های ورزشی خاکی یا سالن‌های ورزشی که با هر منظوری ساخته و طراحی شده است اقدام به انجام حرکات تحصصی ورزش باستانی کرد.

رئیس هیئت ورزش‌های باستانی استان زنجان ابراز کرد: با قرار دادن گودهای ترکیبی در کنار هم یک گود تشکیل شده که قابلیت تفکیک و جدا شدن را دارا است و قابلیت انتقال به خارج از سالن را دارد.

میرزایی اذعان کرد: ایجاد گودهای ترکیبی یکی از اهدافی است که می‌شود با سیاست‌های در نظر گرفته شده ورزش زورخانه‌ای را گسترش داد.

وی گفت: نکته دیگر که لازم است به آن پرداخته شود در رابطه با تشکیل اکادمیک ورزش باستانی در استان زنجان است.

رئیس هیئت ورزش‌های باستانی استان زنجان ابراز کرد: موضوعاتی که در بحث ورزش‌های آکادمیک مطرح است ورزش‌های سالنی بوده که در سالن‌های مختلف می‌توان با استفاده از گودهای ترکیبی اقدام به انجام ورزش باستانی کرد.

میرزایی گفت: طی رایزنی‌هایی که با مدیر کل ورزش جوانان استان زنجان شکل گرفته است در آینده‌ای نه چندان دور در سالن ورزشی ایپکچی ورزش‌های باستانی برپا خواهد شد.

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر