logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۴
[ شناسه خبر : ۳۰۶۱۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان در گفتگو با موج‌رسا:

قیام ۱۵ خرداد سرآغاز تحولات و دگرگونی‌های بزرگ در تاریخ کشور است

قیام-۱۵-خرداد-سرآغاز-تحولات-و-دگرگونی‌های-بزرگ-در-تاریخ-کشور-است
امام جمعه ماهنشان گفت: قیام ۱۵ خرداد سرآغاز تحولات و دگرگونی‌های بزرگی است که در این روز ملت به نام اسلام و برای اسلام به میدان آمدند و منجر به پیروزی‌های انقلاب شدند.

حجت‌الاسلام محمد‌رضا علی‌اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: در ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ تجمع و راهپیمایی مردم برخی از شهر‌های ایران در اعتراض به دستگیری امام خمینی(ره) از جمله تظاهرات در قم، تهران و ورامین به خشونت کشیده شد و تعدادی از مردم شهید و زخمی شدند.

وی افزود: قیام ۱۵ خرداد یک حرکت مردمی همه جانبه بود و این قیام سراغاز تحولات و دگرگونی‌های شگرفی بود در واقع این روز حماسه‌ای کم‌نظیر ازبه پا خواستن ملتی است که به نام اسلام و برای اسلام به میدان آمدند.

امام جمعه ماهنشان گفت: ۱۵ خرداد بستر ساز و منشا انقلاب اسلامی در بهمن ۱۳۵۷ بود و نخستین جرقه‌های سرنگونی رژیم شاهنشاهی را رقم زده شد.

وی عنوان کرد: نهضت ۱۵ خرداد در کوران اقدامات تسلط جویانه آمریکا که در پوشش برخی اصلاحات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی حقوقی و اجتماعی انجام می‌شد به وقوع پیوست و پایه‌های رژیم سلطنتی پهلوی را متزلزل کرد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با بیان اینکه رژیم سفاک پهلوی در روز ۱۵ خرداد حمام خون به راه انداخت و سرکوبی شدید انجام داد گفت:

کامیون‌های نظامی به سرعت اجساد شهیدان و مجروحان را از خیابان‌ها و کوچه‌ها به مکان‌های نامعلومی انتقال دادند.

وی افزود: از تجربیات و همکاری زبده‌ترین ماموران سیاسی و امنیتی آمریکا برای سرکوب قیام استفاده کردند. رژیم پهلوی با این عمل خود تصویر واقعی خود را نشان داد و چهره شهادت طلبی و ایمان به هدف مردم نیزبه نمایش گذاشته شد.

امام جمعه ماهنشان اذعان کرد: قیام ۱۵ خرداد سرآغاز تحولات و دگرگونی‌های بزرگی است. در ۱۵ خرداد ملتی به پا خواست که به نام اسلام و برای اسلام به میدان امدند و با سه عنصر مردم، رهبری، و اعتقادات دینی به میدان آمدند و همین مطالب ادامه یافت و منجر به پیروزی‌های انقلاب گردید.

وی خاطر‌نشان کرد: امام خمینی به دلیل به شهادت رسیدن جمعی از مردم این روز را برای همیشه عزای عمومی اعلام کرد تا خیانت رژیم و رشادت و جانفشانی‌های مردم از یاد نرود و نسل‌های بعدی متوجه فاجعه و عظمت نهضت شوند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر