logo
امروز : چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۷
[ شناسه خبر : ۳۰۵۹۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر بنیاد مسکن شهرستان ماهنشان در گفتگو با موج‌رسا:

نبود آب و برق مانع اصلی جابه‌جایی روستای سعید‌کندی به محل جدید است

نبود-آب-و-برق-مانع-اصلی-جابه‌جایی-روستای-سعید‌کندی-به-محل-جدید-است
مدیر بنیاد مسکن شهرستان ماهنشان گفت: ۱۵.۵ هکتار از اراضی ملی جهت جابه‌جایی روستای سعید کندی ماهنشان به بنیاد مسکن تخصیص یافته اما نبود آب و برق مانع جابه‌جایی روستا به محل جدید شده است.

صمد نجفلی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: ۱۵.۵ هکتار از اراضی ملی جهت جابه‌جایی روستای سعید کندی به بنیاد مسکن تخصیص یافت و سال گذشته با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان عملیات زیرسازی در فاز یک انجام شد.

وی با بیان اینکه امسال نیز اعتباری از محل اعتبارات ملی برای اجرای جدول در نظر گرفته شده است افزود: در بخش‌هایی نیز باید عملیات خاک‌برداری انجام شود.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان ماهنشان گفت: مشکل اصلی که در حال حاضر جابه‌جایی روستای سعید کندی با آن موجه می‌باشد این است که خدمات زیربنایی همانند برق و آب در محل جابه‌جایی توسط شرکت برق و آب تامین نشده است.

وی تصریح کرد: با اینکه دو سال پیش مقرر بود تا مدیر عامل هر دو شرکت آب و برق نسبت به تامین اعتبار برای ایجاد زیرساخت‌ها در این روستا اقداماتی را انجام و اعتبار جذب کنند اما تاکنون اتفاقات مثمری در این راستا رخ نداده است و اعتباری برای این موضوع جذب نشده است.  

نجفلی با اشاره به اینکه قطعات متقاضیان نیز با قرعه‌کشی مشخص شده و بنیاد مسکن آماده صدور پروانه ساخت برای آغاز عملیات است گفت: اما به دلیل نبود برق و آب فعلا پروانه‌ای صادر نشده است، چراکه در صورت نبود زیرساخت؛ صدور پروانه ساخت نیز کارایی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه ۵۷ نفر ساکن روستای سعید‌کندی هستند و با قرعه‌کشی قطعات مشخص شده است، گفت: مقرر است تسهیلات مسکن به افراد، متناسب با پیشرفت فیزیکی ساخت مسکن به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت شود. با این وجود با بنیاد علوی نیز رایزنی‌هایی انجام شده تا در صورتی که وارد فاز ساخت و ساز مسکن در محل جدید روستای سعید کندی شدیم کمک‌های بلاعوض اختصاص یابد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر