logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۶
[ شناسه خبر : ۳۰۵۸۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

نسل جوان زندگی امام خمینی (ره) را الگوی خود قرار دهند

نسل-جوان-زندگی-امام-خمینی-(ره)-را-الگوی-خود-قرار-دهند
امام جمعه زنجان با تاکید براینکه الگوگیری جوانان از شخصیت امام خمینی(ره) گفت: نسل جوان در این باره مطالعه و تحقیق کنند و سیره زندگی ایشان را الگوی خود قرار دهند.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر زنجان با بیان اینکه ۱۴ خرداد روز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) است اظهار کرد: ایشان شخصیتی بی‌نظیر در تاریخ و بعد از معصومین برجسته‌ترین شخصیت در مسیر رسالت، عدالت، هدایت و امامت است.

وی افزود: ایشان در حوزه علمیه امام صادق تربیت یافته است و لازم است نسل جوان؛ سیره زندگی ایشان را الگوی خود قرار دهند.

امام جمعه زنجان گفت: امام خمینی(ره) مدرس برجسته حوزه، مرجع تقلید و رهبر بزرگترین و موثرترین انقلابی است که در قرن بیستم شکل گرفت و لازم است جوانان و نوجوانان در این باره مطالعه و تحقیق کنند.

وی اذعان کرد: در قرن ۲۰ مسیر تاریخ بین دو ابر قدرت جدا شد، یکی آمریکا با تفکر کاپیتالیستی و سرمایه‌گذاری و یکی دیگر با تفکر سوسیالیستی و کمونیستی بلوک شرق بود و این دو بلوک دنیا را به مدت ۶۰ سال بین خود تقسیم کرده بودند.

آیت‌الله خاتمی بیان کرد: در سال ۱۳۴۲ امام قیام کرده و در مقابل استعمار غرب، استبداد، دیکتاتوری ایستاد ولی دشمن این قیام را سرکوب کرده و امام را تبعید کرد و نزدیک ۵۰۰ نفر از حامیان امام را یا زندان انداخت یا تبعید کرد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر