logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۰
[ شناسه خبر : ۳۰۵۸۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه قیدار در گفتگو با موج‌رسا:

مکتب فکري، سياسي و اجتماعي امام خميني رحمه‌الله نقشه‌ راه ملت ايران است

مکتب-فکري،-سياسي-و-اجتماعي-امام-خميني-رحمه‌الله-نقشه‌-راه-ملت-ايران-است-
امام جمعه قیدار گفت: مکتب امام خميني(ره) می‌تواند نقشه‌ راه ملت ايران باشد و دشمن این مسئله را می‌داند و به همين دلیل به دنبال تحریف شخصیت و اندیشه‌های امام است.

حجت‌الاسلام علی موسوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: امام خمینی (ره) شاگرد مکتب سیاسی و فقهی جعفری بودند و به دلیل داشتن یاران با وفا و صادق و صالح مثل سردار سلیمانی و مطهری‌ها و بهشتی‌ها با نهضت خود علیه دستگاه ظلم و ستم شاهنشاهی همان مدل رهبری را که امام صادق علیه السلام برای شیعه در عصر غیبت ساماندهی و ترسیم کرده بودند را عملی ساختند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: حضرت امام خميني(ره) نمونه انسان کامل و شخصیتی جامع است که با انديشه‏هاي بلند الهي مسير تاريخ را دگرگون كرد و تحول عظيمي‌ در جهان به وجود آورد و تمام پایه‌های كنگره‏هاي كفر و شرك و نفاق را در دنیا متزلزل ساخت.

امام جمعه قیدار گفت: امام خميني( ره) هم فيلسوف برجسته الهي، هم یک عارف رباني و هم سرآمد علمای فقه و اصول و علوم و فنون مختلف بود. اما برجستگی شخصيت امام به اين‏ها نبود بلكه شخصيت اصلي امام به این است که ميدان‌دار مجاهدت في سبيل‏الله بود حق جهاد را ادا کرد و به آیه شریفه «و جاهِدوا في سبيل‏الله حق جهاده» عمل کرد.

وی با بیان اینکه حضرت امام(ره) در سه عرصه جهاد نمود کرد، ابراز داشت: جهاد اکبر که مبارزه و جهاد با نفس است و جهاد کبیر یعنی ايستادگي و مقاومت و عدم تبعيّت از دشمنان و عرصه جهاد بيروني که همان جهاد اصغر است توسط ایشان انجام شد.

حجت‌الاسلام موسوی گفت: انقلاب اسلامي امروز در نقطه‌‏اي قرار گرفته است كه برای ادامه حیات خود بيش از پیش نيازمند اندیشه‌های ناب امام راحل است. تنها مکتب فکري، سياسي و اجتماعي امام خميني رحمه‌الله می‌تواند نقشه‌ي راه ملت ايران باشد و دشمن این مسئله را می‌داند به همين دلیل به دنبال تحریف شخصیت و اندیشه‌های امام است و عده‌ای هم مغرضانه یا جاهلانه در خط دشمن قرار گرفتند و تبدیل به پیاده نظام دشمن شدند. که مقام معظم رهبری در سالگرد حضرت امام فرمودند:«که اگر راه امام را گم كنيم يا فراموش كنيم يا خداي نكرده عمداً به كنار بگذاريم، ملّت ايران سيلي خواهد خورد».

وی بیان کرد: تنها راه مقابله با تحریف شخصیت و مکتب امام طبق فرمایش مقام معظم رهبری بازخواني اصول مستند مکتب امام است. اثبات اسلام ناب محمدي و نفي اسلام آمريکايي، اعتماد به صدق وعده‌ي الهي و بي‌اعتمادي به مستکبران، اعتماد به اراده و نيروي مردم، حمايت جدي از محرومان و مخالفت با اشرافي‌گري، حمايت از مظلومان جهان و مخالفت صريح و بي‌ملاحظه با قلدران بين‌المللي، استقلال و رد سلطه‌پذيري، و تأکيد بر وحدت ملي از بینات اصول مکتب امام است.

امام جمعه قیدار با اشاره به اینکه یکی از اصول مكتب سياسي امام نفي رابطه و سازش با شيطان بزرگ و نظام سلطه‏ است گفت: بهترین و مطمئن‌ترین کسی که می‌تواند امام را برای ما معرفی کند و راه و فرهنگ و مکتب امام را تبیین و تفسیر کند خلف صالح امام یعنی رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه است. 

وی افزود: هر کس در مورد حضرت امام می‌خواهد اظهار نظر کند باید بر مبنای اصولی باشد که در منابع مربوط به امام وجود دارد نباید هر آنچه را که خود مي‌پسندد به امام(ره) نسبت دهد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر