logo
امروز : پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۷
[ شناسه خبر : ۳۰۵۸۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 11 دقیقه ]
اهم مسائل مطرح شده در نماز جمعه این هفته شهرستان‌های استان زنجان:

سفر سلطان عمان به ایران پیامد اقتدار منطقه‌ای جمهوری اسلامی است

سفر-سلطان-عمان-به-ایران-پیامد-اقتدار-منطقه‌ای-جمهوری-اسلامی-است
پرداختن به سالروز رحلت امام خمینی(ره) دغدغه‌های ایشان، گسترش روابط ایران با کشورهای اسلامی، انتقاد از هنجار شکنی در اماکن گردشگری و لزوم مهار تورم از جمله مسائل مطرح شده بود‌.

به گزارش موج رسا; پرداختن به سالروز رحلت امام خمینی و ویژگی‌ها و دغدغه‌های امام راحل، اقدامات دولت برای گسترش روابط با همسایگان و کشورهای اسلامی، انتقاد از هنجار شکنی در اماکن گردشگریت، انتقاد از ضعیف مدارس دولتی و ترویج مدارس غیر انتفاعی، روز محیط زیست از جمله مسائل مطرح شده در نماز جمعه این هفته شهرستان‌های استان زنجان بود‌.

 آمریکا به توافق با ایران نیاز دارد

حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور، امام جمعه خرمدره در خطیبه‌های این هفته نماز جمعه خرمدره ضمن اشاره به بزرگداشت سال روز ارتحال امام خمینی (ره) و شهدای 15 خرداد گفت: خودآگاهی و عزت و آزادی از یوغ استکبار از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) است.

وی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی امام (ره) گفت: اتکا به خداوند، شجاعت، عدم ترس از غیر خدا، عدم امید به غیر خدا مسئولیت در ارتباط با حفظ دین، بها دادن به مردم از ویژگی‌های شخصیتی امام خمینی (ره) بود. 

امام جمعه خرمدره گفت: بالاترین دغدغه امام راحل حفظ دین بود که این دغدغه ایران اسلامی را در قلعه محکم ایمان و غیرت دینی قرار داد. 

وی با اشاره به هجرت‌های امام (ره) اذعان کرد: امام با تحمل‌ مشقت هجرت، اسلام حقیقی را در جامعه حاکم کرده و عزت را برای ایران اسلامی به ارمغان آورد. 

وی با اشاره به گسترش روابط با کشورهای همسایه و کشورهای اسلامی، تصریح کرد: بخشی از استراتژی خنثی‌کننده دیدگاه دشمن و حضور سلطان عمان در ایران و وساطت همانطور که رهبر معظم انقلاب تأکید کردند؛ گسترش روابط با کشورها، بخشی از کارنامه درخشان دولت سیزدهم است. 

وی با تقدیر از اقدامات دولت برای گسترش روابط با همسایگان و کشورهای اسلامی خاطر‌نشان کرد: سفر سلطان عمان، هم از آن جهت مقدمه‌ای بر نگارش سندی با عنوان «برنامه جامع همکاری راهبردی ایران و عمان» در آینده نزدیک است، اهمیت دارد و هم از آن جهت که عمان نقش سنتی در میانجیگری در مسائل ایران دارد، و احتمال پیش‌بینی برخی تحولات مثبت به نفع کشور از جمله ارتباط با برخی دیگر از کشورهای اسلامی از جمله مصر بعید نیست. 

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با اشاره به سفر سلطان عمان به ایران گفت: این سفر نشان داد که آمریکا با همه لفاظی‌ها به توافق با ایران نیاز دارد. و همه این‌ها پیامد اقتدار منطقه‌ای ایران اسلامی است. و بر همین اساس است که لفاظی‌های رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله به ایران، از سر ترس از اقتدار بی نظیر ایران اسلامی است. چرا که گنبد آهنین این رژیم قدرت مقاومت در برابر سلاح‌های ابتدایی جبهه مقاومت فلسطین را نداشته و آن‌ها مجبور به استفاده از فلاخن داوود شدند که هر عدد آن یک میلیارد دلار هزینه دارد. این در حالی است که این رژیم نامشروع، روزی داعیه نیل تا فرات را داشت.

وی با انتقاد از هنجار شکنی در اماکن گردشگری ابراز داشت: عدم رعایت شئونات دینی در اماکن گردشگری در شأن مردم، نظام اسلامی و دولت انقلابی نیست؛ وزارت میراث فرهنگی و گردشگری باید به جای توجیه عملکرد غلط خود در این زمینه به دنبال تبعیت از شرع و قانون باشد. 

امام جمعه خرمدره در ادامه گفت: تضعیف مدارس دولتی و ترویج مدارس غیر انتفاعی، خلاف عدالت و آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی بوده و گلایه شدید رهبری موجب امیدواری مردم عزیز شد. 

وی افزود: گسترش مدارس غیر دولتی، موجب ولنگاری فرهنگی و محدودیت دولت در جامعه‌پذیر کردن دانشآموزان مبتنی بر ارزش‌های الهی و انسانی شده است. دولت باید برنامه عملیاتی خود برای تحقق مطالبات مردم و رهبری عزیزمان را در کوتاهترین زمان ممکن ارائه دهد.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پود با اشاره به وضعیت نامطلوب مدارس خرمدره گفت: با توجه به وضعیت مهاجرپذیری و جمعیت جوان شهرستان خرمدره از سویی و برنامه جوانی جمعیت از سوی دیگر، لازم است مسئولین مربوطه در اسرع وقت نسبت به توسعه، بازسازی و ساخت مدارس جدید اقدام نمایند.

وی همچنین با اشاره به اینکه تخریب محیط زیست و خلقت زیبای الهی، سعادت دنیا و آخرت انسان را از بین برده و به شقاوت تبدیل خواهد کرد گفت: در عین حال مسئولان باید تبعیض در حفظ محیط زیست را کنار بگذارند.

امان جمعه خرمدره گفت: تبعیض در مبارزه با تخریب محیط زیست مانند کوتاهی در مبارزه با مرفهین بی‌درد، سرمایه اجتماعی نظام را مخدوش خواهد کرد.

۱۵ خرداد بسترساز منشا و مبدا انقلاب اسلامی

حجت‌الاسلام محمد‌رضا علی‌اکبری، امام جمعه ماهنشان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ماهنشان ضمن تسلیت رحلت حضرت امام خمینی اظهار داشت: امام از بین ما رفتند اما مکتب امام که همان برنامه زیست سعادتمندانه انسان میباشد باقی است. مکتب امام ذخیره ملت ایران و سرمایه ای است که ملت با در دست داشتن این سرمایه توانسته است گذرگاهای دشواری را طی کند مکتب امام یک راهنمای نظری و عملی است که کشور و ملت را به عزت و پیشرفت و عدالت می رساند باید این مکتب را بشناسیم و به نسل جوان و نوجوان معرفی کنیم و مهمتر از همه از آن محافظت نماییم 

وی ضمن گرامیداشت سالروز انتخاب حضرت آیت الله خامنه‌ای به رهبری جامعه اذعان کرد: رهبر معظم انقلاب خلف صالح امام خواندند و مقام معظم رهبری از تمام ابعاد لایق و شایسته رهبری بوده و توانسته است بعد از رحلت امام با قدرت و با حکمت و با صلابت این انقلاب را از بین امواج سهمگین نجات دهد.

امام جمعه ماهنشان با گرامیداشت پانزدهم خرداد سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ گفت: ۱۵ خرداد یک حرکت مردمی و همه جانبه بود و این قیام سر آغاز تحولات شگرفی بود در واقع حماسه‌ای کم‌نظیر از به پا خاستن ملتی که به نام اسلام و برای اسلام به میدان آمدند.

وی ادامه داد: ۱۵ خرداد در واقع بسترساز و منشأ و مبدا انقلاب اسلامی بود و نخستین جرقه سرنگونی رژیم صهیونیستی و رژیم شاهنشاهی را رقم زد و پایه های رژیم پهلوی را متزلزل ساخت بنابراین ۱۵ خرداد را باید گرامی داشت و به نسل جوان و نوجوان معرفی نمود. معرفی کامل که در آن چهره زشت و سفاک رژیم پهلوی نمایان و رشادت و اعتقاد و قدرت رهبری بیان شود.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری ضمن گرامیداشت روز جهانی محیط زیست گفت: نگاه به محیط زیست در اسلام و معارف دینی و منطق پیشوایان دینی به تبع آن انقلاب اسلامی و رهبران آن بسیار عمیق تر و راهبردی تر است از نگاه اسلام انسان امین در نگهداری محیط زیست است یعنی ماها امانتداران محیط زیست می‌باشیم تا آن را به آیندگان برسانیم هرگونه تخریب محیط زیست از برنامه های شیطان وکار شیطانی است.

وی ادامه داد: سلطان عمان در سفر به ایران تمایل مصر به بهبود روابط با ایران را اعلام و مقام معظم رهبری نیز موافقت خود را با این مسئله بیان داشت. جایگاه مصر در جهان اسلام و جهان عرب به جهت نقش موثر این کشور در معادلات منطقه‌ای بسیار مهم و قابل توجه است.

امام جمعه ماهنشان گفت: عادی سازی روابط مصر و ایران ممکن است مواضع قاهره را علیه اسرائیل شدت بخشد، لذا رژیم صهیونیستی و آمریکا با تمام توان خود قصد دارند مانع از چنین رویدادی شود اما منافع موجود در روابط ایران و مصر، اشتراک و هم نظری فی مابین در مسایل مختلف و بدقولی و بدعهدی آمریکا و شیطنت‌های اسرائیل همگی در عادی سازی روابط بین ایران و مصر دخیل می‌باشند.

وی با بیان اینکه سفر سلطان عمان و هیئت همراه به ایران و دیدار با مقامات کشورمان گفت: این سفر بسیار مهم و سرنوشت‌ساز به حساب می‌آید روابط ایران وعمان را میتوان الگوی ایده آلی از روابط منطقی دانست.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با بیان اینکه تورم یعنی افزایش نامنظم قیمت‌ها افزود: به دلیل اینکه رهبر معظم انقلاب در شعار سال به موضوع تورم تصریح می‌نمایند این است که یکی از معضلات کشورمان وجود تورمی هست که در دهه‌های اخیر نرخ آن به بالاترین میزان رسیده، تورم بالا مانع رشد اقتصادی می‌باشد و باعث می‌شود نقدینگی به طرف سفته‌بازی و دلالی منحرف شود با مهار تورم رشد اقتصادی اتفاق خواهد افتاد و شرایط اقتصادی کشور بهبود خواهد یافت، تورم فساد زا هست در تمامی عرصه‌ها، سیاست‌های مناسب ارزی راهکار کوتاه مدت مهار تورم می باشد اگر به این موضوع توجه نشود سیاست های دیگر چندان موفق نخواهد بود.

امام جمعه ماهنشان در ادامه گفت: رزمایش اخیر نظامی اسرائیل نشان دهنده قدرت آن نیست بلکه بیانگر ضعف و ترس و ناامیدی رژیم صهیونیستی و نگرانی شهرک‌نشینان است و اسرائیل خود را در محاصره پنج جبهه مختلف می‌بیند و دستپاچه شده است 

رجب طیب اردوغان در انتخابات ترکیه پیروز شد در انتخابات اخیر آمریکا تلاش‌های پنهانی فراوانی را برای شکست اردوغان انجام داد اما در واقع شکست خورد انتخاب مجدد اردوغان به نفع ایران تلقی می‌شود بهبود روابط که نشأت گرفته از مشترکات دینی و همسایگی میباشد افزایش یابد.

تورم از مهم‌ترین معضلات کشور

حجت‌الاسلام علی موسوی، امام جمعه قیدار د خطبه‌های این هفته نماز جمعه قیدار با بیان اینکه یکی از مهمترین معضلات کشورمان، وجود تورمی است که در دهه های اخیر نرخ آن، به بالاترین میزان خود رسیده است گفت: تورم بالا مانع بزرگ رشد اقتصادی است و باعث می‌شود نقدینگی بجای اینکه به سمت سرمایه گذاری‌های تولید محور برود، به سمت سفته بازی و دلالی منحرف شود. تورم به زبان ساده یعنی افزایش نامنظم قیمت‌ها. به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب، در شعار سال به موضوع تورم تصریح نمودند و کنترل آن را به عنوان شعار سال انتخاب کردند.

وی افزود: با تحقق شعار مهار تورم، رشد اقتصادی اتفاق خواهد افتاد و شرایط اقتصادی کشور بهبود خواهد یافت. چراکه تورمِ بالا، روی نظام توزیع درآمدها در کشور اثر می گذارد و توزیع درآمدهای کشور را ناموزون میکند؛ یک عده ای محروم می مانند، یک عدّه ای هم حالا از طرق مختلفی جیبهایشان پُر می‌شود. 

امام جمعه قیدار با بیان اینکه اصلی‌ترین عامل تورم در اقتصاد ما به ویژه در کوتاه مدت، نرخ ارز است گفت: اگر به این موضوع توجه نشود، سیاستهایی که نوشته می شوند چندان سیاست‌های موفقی نخواهند بود. وی ادامه داد: افزایش نرخ ارز تولید، تولیدکننده را با کمبود نقدینگی مواجه می‌سازد و یک شوک منفی تولید به حساب می آید و از طرف دیگر، قیمت کالاها را افزایش میدهد. 

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به رحلت حضرت امام (ره)، گفت: امام خمینی (ره) حقیقتا شاگرد مکتب سیاسی و فقهی جعفری بودند و به دلیل داشتن یاران با وفا و صادق و صالح مثل سردار سلیمانی و مطهری‌ها و بهشتی‌ها با نهضت خود علیه دستگاه ظلم و ستم شاهنشاهی همان مدل رهبری را که امام صادق علیه السلام برای شیعه در عصر غیبت ساماندهی و ترسیم کرده بودند را عملی ساختند.

وی اذعان کرد: حضرت امام خميني(ره) نمونه انسان کامل و شخصیتی جامع است که با انديشه‏هاي بلند الهي مسير تاريخ را دگرگون كرد و تحول عظيمي‌در جهان به وجود آورد و تمام پایه های كنگره‏هاي كفر و شرك و نفاق را در دنیا متزلزل ساخت.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به انتصاب حضرت امام خامنه‌ای به عنوان ولی امر مسلمین گفت: حضرت امام با رحلت خود انقلابی دیگر بر پا کرد ده میلیون دل بی قرار را بر جنازه مطهر خود گرد آورد و صدها میلیون را در سراسر جهان عزا دار کرد.

وی افزود: انتخاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای به مقام ولایت فقیه که با رای ونظر خبرگان و سفارش و تاکید حضرت امام صورت پذیرفت امید دشمنان را در فاصله کمتر از یک روز به یأس مبدل ساخت و شکی نیست که در انتخاب ایشان به رهبري دست غيبي در كار بود.

امام جمعه قیدار با اشاه به سالروز 15 خرداد سال 1342 گفت: این روز خمیر مایه نهضت بزرگ ایران به رهبری امام راحل است که دستاورد بزرگ آن همان پیروزی انقلاب اسلامی پس از 15 سال در 22 بهمن است. 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر