logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۳
[ شناسه خبر : ۳۰۵۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیریت حوزه علمیه فاطمیه شهرستان ابهر در گفتگو با موج رسا:

شعار نه شرقی و نه غربی در سال 57 معادلات جهانی را دگرگون کرد

شعار-نه-شرقی-و-نه-غربی-در-سال-57-معادلات-جهانی-را-دگرگون-کرد
مدیریت حوزه علمیه فاطمیه شهرستان ابهر با بیان اینکه شعاری که امام راحل دادند و برای آن مبارزه کردند بسیار منحصر به فرد است گفت: شعار نه شرقی و نه غربی در سال 57 معادلات جهانی را دگرگون کرد.

حلیمه موثق در گفت‌وگو با موج رسا; ضمن عرض تسلیت روز ۱۴خرداد و ارتحال ملکوتی امام راحل(ره) با تاکید براینکه ما و همینطور نسل جوان باید مطالعه تاریخ انقلاب را در زندگی خود داشته باشیم نه به خاطر اینکه صرفا بگوییم در ایران زندگی می‌کنیم و چون این انقلاب در ایران اتفاق افتاده و ما نسبت به آن باید شناخت و معرفت داشته باشیم اظهار کرد: بلکه به خاطر این که انقلاب اسلامی ایران در سال ۵۷ رخ داد و تحول و دگرگونی را در جهان رقم زد به گونه‌ای که همه معادلاتی که حاکم در جهان بود دگرگون شد.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی در شرایطی در سال ۵۷ شکل می‌گیرد که ملت ایران بدون اینکه سلاحی داشته باشند به عمر رژیم تقریبا ۵٠ ساله خاتمه می‌دهند آن هم رژیمی که بر قدرتمندترین ارتش منطقه تکیه داشت و قدرت‌های بزرگی مثل آمریکا، شوروی، دولت‌های اروپایی از این رژیم حمایت می‌کردند و مردمی که بدون سلاح باید در مقابل همه این ابرقدرت‌ها بایستند.

رئیس حوزه علمیه فاطمیه خواهران ابهر با بیان اینکه چهار دهه از پیروی انقلاب اسلامی ما می گذرد اما همچنان به عنوان یک پدیده سیاسی اجتماعی منحصر به فرد در تاریخ بشریت زبانزد است، گفت: به قدری این انقلاب تاثیر گذار است که جیمی کارتر رئیس جمهور آمریکا بقای ریاست جمهوری خود را در بقای رژیم پهلوی می دانست، پس بروز این انقلاب معادلات جهانی را به هم ریخت.

موثق با بیان اینکه شیوه مبارزه این انقلاب با سایر انقلاب‌های جهان کاملا متمایز است، گفت: کسانی در عرصه هستند که غیر مسلحانه با روحیه ایثارگرانه و شهادت طلبانه و اعتصاب‌های عمومی در دستگاه‌های دولتی حتی در پایگاه‌های نظامی را به وجود می‌آورند، این نشان دهنده این است که این مردم قطعا یک پشتوانه بسیار محکم به نام رهبری دارند.

وی گفت: نکته حساس و بسیار شگفت‌آور انقلاب اسلامی در سال ۵۷ که ذهن همه اندیشمندان و محققان معاصر را به خود معطوف می‌کند این است که در پس این انقلاب اسلامی اتحاد خاصی وجود دارد، ما در این انقلاب در سه جبهه: رهبری، مردم و ایدئولوژیک اتحاد داریم.

مدیریت حوزه علمیه فاطمیه ابهر با بیان اینکه رهبری سه گونه است گفت: یک نوع، ایدئولوگ رهبر گفته می شود یعنی مسیر را راهنمایی می‌کند، نوع دیگر رهبری، رهبری قهرمانانه و فرمانده می‌باشد یعنی کسی که شجاعت داشته باشد و از کسی جز خدا نترسد مثل سردار سلیمانی، نوع دیگر، رهبری است که زمامدار بوده و می‌خواهد حکومت اسلامی تشکیل دهد که رهبر انقلاب، معمار کبیر انقلاب حضرت امام(ره) هر سه نوع رهبری در وجود و شخصیت‌شان وجود دارد۰

وی عنوان کرد: برای اینکه حکومت اسلامی را تشکیل بدهیم نیاز هست حتما مردم در صحنه باشند.

موثق گفت: مقبولیت و مشروعیت رهبری به خاطر این بود که تفکرات این رهبر با تفکرات مردم یکی است. رهبری که می‌گوید مسامحه کاری و انتقاد نکردن از رژیم پهلوی و تقیه کردن دیگر الان جایی ندارد.

وی با بیان اینکه اصول مبارزاتی امام خمینی(ره) این بود که در مقابل استبداد داخلی و خارجی سکوت و تقیه ممنوع است، گفت: ما گذشته مبارزاتی وسیعی داشتیم اگر انقلاب ما با رهبری امام خمینی(ره) در ۲۲ بهمن سال ۵۷ به پیروزی رسید به خاطر اتحاد رهبری، مردم و ایدئولوژیک است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر