logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۴
[ شناسه خبر : ۳۰۵۸۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان در گفتگو با موج‌رسا:

مکتب امام خمینی(ره) هویت انقلاب است

مکتب-امام-خمینی(ره)-هویت-انقلاب-است
امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه مکتب امام خمینی(ره) هویت انقلاب است گفت: مردمی بودن، هویت دینی، غیر طبقاتی بودن، استقلال طلبی، آزادی خواهی، عدالت طلبی، استکبار طلبی از عناصر اصلی و مکتبی انقلاب اسلامی می‌باشد.

حجت‌الاسلام محمد‌رضا علی‌اکبری در گفت‌وگو با موج رسا; اظهار داشت: ۲۲ بهمن جلوه قدرت الهی به دست توانای مردم بزرگ ایران و با رهبری امام(ره) بود، این انقلاب فرازمانی است چون از عناصر تشکیل دهنده انقلاب مثل مردمی بودن، هویت دینی، غیر طبقاتی بودن استقلال طلبی، آزادی‌خواهی و عدالت طلبی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه مکتب انقلاب اسلامی دارای عناصری است گفت: مردمی بودن، هویت دینی، غیر طبقاتی بودن، استقلال طلبی، آزادی خواهی، عدالت طلبی، استکبار طلبی از عناصر اصلی و مکتبی انقلاب اسلامی می‌باشد و این عناصر هویت بخش این نظام و انقلاب می‌باشد. 

امام جمعه ماهنشان گفت: امام راحل نهضت و انقلاب خود را بر پایه دین و آموزه‌های دینی، مردم و مردمی بودن و غیر طبقاتی یعنی منحصر به یک طبقه و قشر خاصی نبودن و همچنین عدالت طلبی و ضد استکبار و ظلم ستیزی بنا کردند.

وی با بیان اینکه چند شاخص ویژه شخصیتی امام را متمایز می‌نماید تصریح کرد: امام به عنوان مصداق انسان کامل به منتهای حد رعایت کرامات انسانی است. مدافع کرامات انسانی، پناهگاه مردم، ضامن مصالح در قبال دستگاه‌های حاکم با جایگاه دینی، مرجعیت وی استقلال مالی، عدم وابستگی به حکومت، مردمی بودن قابلیت و مرجعیت در بسیج آحاد مردم، اسلام خواهی، عقلانیت، قانون‌داری و مردم سالاری از شاخصه‌های ایشان بود. 

حجت‌الاسلام علی‌اکبری خاطر‌نشان کرد: امام خمینی(ره) به عنوان فقیه مردمی فلسفه در حوزه، رهبر و بنیان گذار جمهوری اسلامی دارای مبانی اعتقادی و همچنین دارای جهان بینی توحیدی و رویکرد خاصی به جهان هستی و انسان است.

وی تصریح کرد: او انسان را به عنوان بنده خدا و صاحب خدا قبول دارد و خواهان نفی سلطه انسان بر انسان است و هر گونه سلطه‌گری و استبداد را شدیدا نفی نموده و مستضعفین جهان را برای مبارزه علیه سلطه و استبدا دعوت کردند و در عین حال تشویق به اتحاد و مبارزه نیز داشتند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر