logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۴
[ شناسه خبر : ۳۰۵۷۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه ناحیه ابهر در گفتگو با موج رسا:

قیام ۱۵خرداد نقطه عطف انقلاب اسلامی است

قیام-۱۵خرداد-نقطه-عطف-انقلاب-اسلامی-است
نماینده ولی فقیه سپاه ناحیه ابهر با بیان اینکه این قیام نقطه عطفی در مبارزات ملت ایران بود که آینده نهضت را تحت تاثیر قرار داد گفت: در واقع قیام ۱۵خرداد نقطه عطف انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام ابراهیم شاهسوند در گفت‌وگو با موج رسا; اظهار کرد: صبح روز پانزدهم خرداد مردم قم و برخی شهرها از دستگیری امام به دنبال سخنرانی در مدرسه فیضیه مطلع شده و در اعتراض به دستگیری امام در شهرهای قم، تهران و ورامین راهپیمایی کردند در نهایت این تجمعات به خشونت کشیده و رژیم پهلوی تعدادی از مردم را به خاک وخون کشید.

وی تصریح کرد: از آن روز به بعد دیگر تفاهم و تسلیم معنی نداشت و مردم تا پای جان برای آرمان‌های خود مقاومت کردند و نشان دادند در راه اسلام تا آخرین قطره خون ایستادگی خواهند کرد.

حجت‌الاسلام شاهسوند با اشاره به اینکه اگر این نهضت خداجویانه در آن روز با آن وسعت به وجود نمی‌آمد رژیم شاه جرأت بیشتری پیدا می‌کرد و اساس اسلام را در کشورمان از بین می‌برد و اهداف اربابان آمریکایی خود را محقق می‌کرد، گفت: این قیام کاملا مردمی و تکیه‌گاهی جز مردم رنج دیده و مظلوم ایران نداشت.

وی افزود: مردم برای رضای خدا قیام کردند نه برای هواهای نفسانی و مادی و چون در راستای حفظ اسلام و برای عزت مردم ایران بود همواره باید این قیام و شهدای این قیام یادشان گرامی داشته شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ابهر بیان کرد: امام در پیام خود در ۱۲ خرداد ۵۸ اعلام کردند ملت ما نه محرم را که شاهد قتل‌های وحشیانه جباران است فراموش می‌کند و نه ۱۵ خرداد ۴۲ را که سرآغاز نهضت‌های اسلامی روحانیت است و تأکید فرمودند من ۱۵ خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام می‌کنم.

وی گفت: این بدان جهت بود که ابعاد مختلف این قضیه و این قیام مردم برای خدا همیشه زنده باشد و هدف اصلی نهضت امام که در ۱۵ خرداد با خون به اثبات رسیده برای همیشه در تاریخ بماند.

این مسئول افزود: معرفی الگوها و اسوه‌های اخلاقی مهم و مذهبی بخش مهمی در یاددهی و یادگیری است که همواره باید در نظام تعلیم و تربیت مورد عنایت قرار بگیرد که من فکر می‌کنم در واقعه ۱۵ خرداد این اتفاق افتاده و در کتاب‌های درسی به این مسئله پرداخته شده است.

حجت‌الاسلام شاهسوند با بیان اینکه خط تحریف، یکی از خطرات جدی و اساسی است که در طول تاریخ متاسفانه دشمنان به این مساله پرداخته‌اند و نقاط قوت و مسائل اصلی را گاهی تحریف کرده‌اند، تصریح کرد: امروز هم اگر ما حوادث تاریخی را دقیق و درست روایت نکنیم دیگران دست به تحریف می‌زنند حتی در مورد شخصیت امام راحل برخی متأسفانه گاهی درصدد تحریف هستند.

وی افزود: اگر به این مسئله می‌پرداختیم و روایت درست را بیان می‌کردیم دیگر جرات تحریف پیدا نمی‌کردند به خاطر همین رسانه‌ها در این حوزه نقش اساسی دارند و وظیفه سنگینی به دوش دارند که از تحریف صیانت کنند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر