logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۴۹
[ شناسه خبر : ۳۰۵۷۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس پلیس فتا استان زنجان در گفتگو با موج رسا:

کلاهبرداری میلیاردی از ارزهای دیجیتال در زنجان افزایش یافته است

-کلاهبرداری-میلیاردی-از-ارزهای-دیجیتال-در-زنجان-افزایش-یافته-است
رئیس پلیس فتا استان زنجان با بیان اینکه بسیاری از شهرندان اقدام به خرید ارزهای دیجیتال می‌کنند گفت: کلاهبرداری میلیاردی از ارزهای دیجیتال در زنجان افزایش یافته است.

سید احمد موسوی در گفت‌وگو با موج رسا; با بیان اینکه با توجه به نوسانات بازار بسیاری از سرمایه‌گذاران و شرایط اقتصادی کشور مردم را به سمت سرمایه‌گذاری به سمت ارزهای دیجیتال سوق داده است اظهار کرد: عدم آموزش و ساده انگاری مردم در زمینه خرید ارزهای دیجیتال موجب می‌شوند دست بسیاری از کلاهبرداران در این زمینه بازتر شود.

وی گفت: باید در نظر داشت بسیاری از کلاهبرداران سایبری با اطلاع از عدم آگاهی همشهریان در عرصه ارز دیجیتال می‌باشد و تعداد پرونده‌های مراجعه کنند به پلیس فتا در استان زنجان روز به روز در حال افزایش است.

رئیس پلیس فتا استان زنجان عنوان کرد: افراد کلاهبردار با فعالیت در سایت‌ها یا شبکه‌های اجتماعی با وعده‌های سود کلان افراد ناآگاه را جذب کرده و با سوء استفاده از اعتماد مردم ، سرمایه مردم، اطلاعاتی بانکی و هویتی مردم کلاهبرداری می‌نمایند.

موسوی گفت: بسیاری از کلاهبرداران با استفاده از اطلاعات بانکی و هویتی شهروندان اهداف شیطانی خود را محقق کرده چون تمام اطلاعات کارت بانکی و هویتی به نام فرد مال باخته است از مدارک سوء استفاده می‌‌کنند.

وی افزود: از جمله روش‌های پیشگیری از کلاهبرداری‌های ارز دیجیتال بالا بردن سطح آگاهی عموم مردم از کلاهبرداری‌های موجود در این عرصه می‌باشد.

رئیس پلیس فتا استان زنجان ابراز کرد: شهروندان در خصوص ارزهای دیجیتال دقت لازم را داشته باشند که امنیت بالای سرمایه‌گذاری در عدم اعتماد به افراد ناشناس و سودجو است.

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر