logo
امروز : چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۱
[ شناسه خبر : ۳۰۵۷۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس پلیس فتا استان زنجان در گفتگو با موج رسا خبر داد:

کلاهبرداری از کارت خوان به شیوه‌های جدید اسکیمر در زنجان

کلاهبرداری-از-کارت-خوان-به-شیوه‌های-جدید-اسکیمر-در-زنجان
رئیس پلیس فتا استان زنجان با بیان اینکه متاسفانه تعداد پرونده‌های کلاهبرداری مربوط به اسکیمر روز به روز در استان زنجان در حال افزایش است گفت: یکی از روش‌های کلاهبرداری جدید به سبک اسکیمر است.

سید احمد موسوی در گفت‌وگو با موج رسا; با بیان اینکه پلیس فتا استان زنجان بارها از طرق مختلف کلاهبرداری‌های افراد شیاد را به خاطر بالا بردن سطح هوشیاری سمع و نظر مردم می‌رساند اظهار کرد: متاسفانه یکی از دلایل بروز مشکلات کلاهبرداری عدم آگاهی مردم می‌باشد.

وی افزود: دستگاه اسکیمر وسیله‌‎ای است که یک کپی از کارت مشتری می‌سازد که کارت‌های بانکی را کپی و اقدام به خالی نمودن حساب بانکی می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان زنجان تصریح کرد: در این نوع سرقت، سارق یک بخش جدید را به عابر بانک متصل می‌کند که تفاوت بسیار کمی با شکل اصلی عابر بانک دارد از طریق این بخش، سارق می‌تواند تمام اطلاعات کارت را ذخیره و در واقع یک کپی از کارت مشتری می‌گیرد.

موسوی افزود: بهترین راه مقابله با کلاهبرداری‌های ناشی از اسکیمر فرد خود اقدام به کشیدن کارت بانکی کرده و از قرار دادن کارت بانکی به دست سود جویان به بهانه‌های مختلف خودداری نمایند.

وی تاکید کرد: زمانی که فردی از فروشندگان دوره گرد یا وانت بارها اقدام به خرید کنند کارت را برای پرداخت موجودی تحویل فروشنده نداده و نسبت به این قضایا حساسیت لازم را داشته باشند.

رئیس پلیس فتا استان زنجان ابراز کرد: در مواردی که احساس کردند فروشنده کارت را تحویل گرفته و در مکانی دیگر اقدام به کشیدن کارت بانکی مانند پشت پیشخوان یا پشت به مشتری می‌نماید رمز کارت را خود وارد کرده و از قرار دادن رمز کارت به افراد دیگر خود داری نمایند در صورت بروز شکل سریع رمز کارت را تغییر داده زمانی که رمز کارت تغییر کند امکان برداشت از کارت بانکی میسر نمی‌باشد.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر