logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۱
[ شناسه خبر : ۳۰۵۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان:

هیچ شرکت دانش‌بنیانی در زمینه علوم انسانی در استان زنجان به ثبت نرسیده است

هیچ-شرکت-دانش‌بنیانی-در-زمینه-علوم-انسانی-در-استان-زنجان-به-ثبت-نرسیده-است
رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با اشاره به اینکه در استان زنجان ۱۰۱ شرکت دانش‌بنیان ثبت شده که اغلب نوپای نوع ۲ و تولیدی نوع ۲ هستند گفت: هیچ شرکت دانش‌بنیانی در علوم انسانی ثبت نشده است.

به گزارش موج رسا; عباسعلی زمانی امروز در جلسه کارگروه امور اجتماعی، فرهنگی، سلامت، بانوان و خانواده استان اظهار داشت: ۸ هزارو ۵۶۴ شرکت‌ دانش بنیان در کشور ثبت شده است که به حاظ نوع ۶ دسته و از نظر دسته فناوری نیز به ۹ دسته تقسیم می‌شوند.

وی افزود: در صنایع فرهنگی صنایع خلاق و علوم انسانی و اجتماعی فقط ۴۰ شرکت در سطح کشور فعال بوده و در حیطه علوم انسانی است در صورتی که ۵۱ درصد دانشجویان کشور دانشجویان علوم انسانی هستند.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با بیان اینکه فقط ۰.۵ درصد شرکت‌های ثبت شده در کشور علوم انسانی است، گفت: ۲۹ شرکت مذکور در استان تهران مستقر است. تهران به عبارتی ۷۲.۵ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان علوم انسانی را در خود دارد.

وی با بیان اینکه نوع یک بهترین شرکت دانش‌بنیان بوده اما به لحاظ تعداد و درصد صفر است گفت: با این شرایط شرکت‌های نوپا سطح ۳ که مستعد دانش‌بنیان است ۴۷.۵ درصد بوده و این نشان می‌دهد شرایط خوب نیست.

زمانی اذعان کرد: شرکت‌های نوپا نوع ۳ نسبت به کل شرکت‌های دانش بنیان ۸ درصد را شامل می‌شوند اما در حوزه علوم انسانی نوپا نوع ۳ که مستعد دانش‌بنیان شدن است، ۴۷.۵ درصد را شامل می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان گفت: در استان زنجان از ۱۰۱ شرکت دانش‌بنیان ثبت شده تعداد شرکت‌های نوپای نوع ۲ و تولیدی نوع ۲، بیشترین تعداد است با این وجود در استان زنجان هیچ شرکت دانش‌بنیانی در زمینه علوم انسانی ثبت نشده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد دانشجویان و اساتید دانشگاه زنجان، دانشجویان و اساتید علوم انسانی هستند تصریح کرد: سال گذشته ۲ هزارو ۴۴ نفر در مقطع کارشناسی و ۷۲۳ نفر کارشناسی و ۱۱۱ نیز در مقطع دکتر در علوم انسانی در حال تحصیل بودند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به بالا بودن حجم زیادی از دانشجویان در رشته علوم انسانی باید اقداماتی انجام شود، افزود: در برنامه یک ساله خود، دو رویداد که ویژه زنجان است حتما در بحث توسعه فرهنگ خلاقیت، نوآوری به صورت تخصصی اقدام خواهد شد.

زمانی تاکید کرد: در کسب و کار علوم انسانی حتما باید زنجیره‌های ارزش شناسایی شود که در دستور کار قرار دارد. با این وجود هدف چیزی جز ارتقا زیرساخت برای شرکت‌های دانش‌بنیان نیست.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر