logo
امروز : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۰
[ شناسه خبر : ۳۰۵۶۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس هیات ورزش‌های سه گانه استان زنجان در گفتگو با موج رسا:

استان زنجان میزبان اردو تیم ملی ترای‌اتلن شد

استان-زنجان-میزبان-اردو-تیم-ملی-ترای‌اتلن-شد-
رئیس هیات ورزش‌های سه گانه استان زنجان با بیان اینکه ترای‌اتلون یک رشته ورزشی استقامتی متشکل از سه رشته ورزشی شنا، دوچرخه سواری و ورزش دومیدانی است گفت: استان زنجان میزبان اردو تیم ملی ترای‌اتلن شد.

علی مشهدلو در گفت‌وگو با موج رسا; با بیان اینکه اردو تیم ملی در دو مرحله در استان برگزار می‌شود اظهار کرد: مرحله اول مسابقات در استان آغاز شده که 15 ورزشکار در رده‌های سنی امید و جوانان در حال رقابت هستند و از نتایج اردوی اول نفرات برتر برای حضور در دوره دوم انتخاب می‌شود.

وی افزود: نفرات برتر اوایل تیر ماه سال 1402 به مسابقات قهرمانی جوانان و امیدهای آسیا اعزام خواهند شد و افراد می‌توانند در هر گروه سنی با توانایی و پیش زمینه‌های لازم در ورزش سه گانه ترای‌اتلون شرکت کنند.

رئیس هیات ورزش‌های سه گانه استان زنجان عنوان کرد: در مساحت‌های استاندارد المپیکی ورزشکاران این رشته یک هزار رو 500 متر شنا کرده، بلافاصله 40 متر دوچرخه سواری و در اخر 10 کیلومتر ورزش دومیدانی را خواهند داشت.

مشهدلو گفت: در رده‌های سنی پایین‌تر مسافت‌ها نصف شده و در رده سنی جوانان در استان زنجان اردو در نظر گرفته شده است مسابقات مد نظر 750 متر شنا 20 کیلومتر دوچرخه سواری و 5 کیلومتر دومیدانی خواهند داشت که به صورت پی‌در‌پی و پیوسته پشت سر هم انجام می‌گیرد.

وی اذعان کرد: ورزش ترای‌اتلون در مکان‌هایی که سد و دریاچه وجود داشته باشد انجام می‌گیرد و در واقع رشته‌ای است که با طبیعت در هم آمیخته شده و زیبایی خاص خود را دارد.

رئیس هیات ورزش‌های سه گانه استان زنجان ابراز کرد: رشته ورزشی ترای‌اتلن یک رشته‌ ورزشی پر طرفدار است که در ایران به صورت کمتر به آن پرداخته می‌شود در دنیا جزو ورزش‌های پر طرفدار است و مسابقات ترای‌اتلن سطح دنیا از 6 سالگی تا 90 ساله قابلیت حضور در رقابت‌ها را دارد.

مشهدلو تصریح کرد: فعالیت رشته ترای‌اتلون در ایران 16 سال است و استان زنجان جزو 3 تیم برتر ایران در رده سنی جوانان است.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر