logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۵
[ شناسه خبر : ۳۰۵۶۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان زنجان در گفتگو با موج رسا خبر داد:

تشکیل 101 پرونده اموال تملیکی در دو ماهه نخست سالجاری در استان زنجان

تشکیل-101-پرونده-اموال-تملیکی-در-دو-ماهه-نخست-سالجاری-در-استان-زنجان-
مدیرکل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان زنجان با بیان اینکه پرونده‌های متعددی در سازمان اموال تملیکی مورد بررسی قرار می‌گیرد گفت: 101 پرونده اموال تملیکی در دو ماهه نخست امسال در استان زنجان تشکیل شد.

غلامحسین مهری در گفت‌وگو با موج رسا; با بیان اینکه در دو ماهه اول سال ۱۴۰۲ تعداد کل 101 فقره پرونده به ارزش تقریبی یک هزارو 45 میلیارد ریال در اداره کل اموال تملیکی استان زنجان تشکیل شده است اظهار کرد: پرونده‌ها  نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود یک هزارو ۴۰۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود: سهم کالاهای متروکه اعلامی از گمرک زنجان، تعداد ۲۰ فقره پرونده به ارزش تقریبی بیش از ۵۹۷ میلیارد ریال بوده و الباقی مربوط به کالاهای قاچاق مکشوفه که ۵۹ پرونده به ارزش تقریبی ۴۲۳ میلیارد ریال و قضایی نیز ۲۲ پرونده به ارزش تقریبی ۲۵ میلیارد ریال است.

مدیرکل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان زنجان عنوان کرد: کالاهای متروکه دو ماهه اول ۱۴۰۲، بیشتر شامل کشنده و کامیون و سنگ منگنز و خاک روی بوده که در دو ماهه اول سال جاری ۶۴ پرونده به مبلغ ۵۶ میلیارد و ۶۵۸ میلیون ریال کالای فروش ثبت شده است.

مهری گفت: کالای فروش نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۳۲۰ درصد رشد داشته است که شامل متروکه ۲۴ میلیارد و ۴۴۶ میلیون ریال، قاچاق ۵ میلیارد و ۱۰۸ میلیون ریال و  قضایی ۲۷ میلیارد و ۱۰۴ میلیون ریال است.

وی ابراز کرد: در اجرای ماده ۵۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، همه کالاهای قاچاق مکشوفه به این سازمان تحویل و سپس جهت رسیدگی قضایی به تعزیرات حکومتی و یا دادگستری ارجاع داده می‌شود.

مدیرکل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان زنجان اذعان کرد: بر اساس آرای صادره مراجع قضایی تعیین تکلیف شده " که در صورت صدور حکم برائت، کالا به صاحب آن تحویل می‌گردد" در صورت صدور حکم بلاصاحب و یا صاحب متواری، کالا تحویل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان می‌شود.

مهری تصریح کرد: در صورت ضبط کالا به نفع دولت، کالا وفق قوانین و مقررات مربوطه، فروش و یا انهدام و یا واگذار می‌شود در دو ماهه اول ۱۴۰۲ تعداد ۱۵ فقره پرونده به ارزش تقریبی ۵۸ میلیارد و ۷۹۳ میلیون ریال، به علت صدور حکم برائت تحویل صاحبان آن شده است.

مدیر کل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان زنجان اضافه کرد: در این مدت کالاهای تعداد ۴ پرونده به ارزش تقریبی ۱۷۵ میلیارد و ۶۴ میلیون ریال به علت صدور حکم بلاصاحب، به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان تحویل داده شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج هزار و 900 درصد رشد داشته است.

مهری گفت: در این مدت تعداد دو فقره اظهارنامه متروکه به ارزش سیف تقریبی ۳۰ میلیارد ۵۴۴ میلیون ریال نیز، جهت حمایت از تولید استان، و ترخیص توسط صاحبان آن، به گمرک زنجان اعاده شده است.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر