logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۸
[ شناسه خبر : ۳۰۵۵۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان در گفتگو با موج رسا:

کلینیک ناباروری سطح 2 بیمارستان الغدیر ابهر همزمان با ولادت امام رضا(ع) افتتاح شد

کلینیک-ناباروری-سطح-2-بیمارستان-الغدیر-ابهر-همزمان-با-ولادت-امام-رضا(ع)-افتتاح-شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با بیان اینکه مراکز درمانی در استان باید از امکانات و توانمندی‌های لازم برخوردار باشد گفت: کلینیک ناباروری سطح 2 در بیمارستان الغدیر ابهرهمزمان با ولادت امام رضا (ع) افتتاح شد.

حسن بختیاری در گفت‌وگو با موج رسا; با بیان اینکه همزمان با ولادت امام رضا (ع) کلینیک ناباروری سطح 2 در بیمارستان الغدیر ابهر با حضور مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح شده است اظهار کرد: کلیه واحدهای درمان ناباروری سطح 2 باید از امکانات توانمندی‌هایی جهت ارزیابی، تشخیص و درمان اولیه ناباروری برخوردار باشد.

وی افزود: خدمات درمان ناباروری سطح 2 فقط در بیمارستان‌های دولتی با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود و سعی بر این است درمان ناباروری در سطح 2 انجام پذیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان عنوان کرد: بسیاری از زوج‌های نابارور که برای درمان از سطح 1 به سطح 2 معرفی شوند در مراکز ناباروری سطح 2 تحت درمان قرار گرفته و درمان می‌شوند.

بختیاری افزود: علل ناباروری زوج‌ها توسط پزشکان متخصص در کلینیک‌های تشخیص مردانه و زنان مورد بررسی قرار گرفته و خدماتی چون سونوگرافی، اقدامات آزمایشگاهی در زمینه آندرولوژی،  تشخیص طبی،  پاتولوژی و مشکلات پلی کیستیک تخمدان انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: کلینیک ناباروری بیمارستان الغدیر ابهر طبق آیین نامه تاسیس و بهره برداری و در راستای بند "ح" ماده 102 قانون برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلام و حمایت از خانواده و جوانی جمعیت انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان تاکید کرد: درمان ناباروری سطوح بندی شده از سطح 1 تا سطح 3 است که اگر زوجی در سطح 1 درمان ناباروری قرار گیرد و درمان نشود به سطوح 2 و 3 سطوح معرفی می‌شود.

بختیاری افزود: بسیاری از ناباروری‌های موجود در جامعه با تشخیص سطوح آن قابل درمان است و زوج‌هایی که در سطح 2 ناباروری قرار دارند تحت نظر پزشکان متخصص درمان شده و عده معدودی به سطح 3 که در بیمارستان آیت الله موسوی فعال است معرفی می‌گردد.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر