logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۰
[ شناسه خبر : ۳۰۵۵۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان:

پرداخت 115 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی در قالب طرح منظومه‌های روستایی

پرداخت-115-میلیارد-ریال-تسهیلات-اشتغال‌زایی-در-قالب-طرح-منظومه‌های-روستایی
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان از پرداخت 115 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی در قالب طرح منظومه‌های روستایی خبر داد و گفت: هم اکنون 370 طرح اقتصادی در قالب توسعه پایدار منظومه روستایی براساس ظرفیت‌های مناطق در دست اجرا است.

به گزارش موج رسا; رضا خواجه‌ای اظهار داشت: هم اکنون 370 طرح اقتصادی در قالب توسعه پایدار منظومه روستایی براساس ظرفیت‌های مناطق در زمینه خدماتی، کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی و به همت بنیاد مسکن استان و همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط در دست اجراست.

وی با بیان اینکه، تاکنون 370 طرح اشتغالزایی در زمینه‌های طرح‌های بومگردی ، فرآوری و بسته‌بندی زیتون، پرورش گیاهان دارویی، فراوری محصولات باغی، دامداری ، صنایع دستی، شیلات و زنبورداری در قالب طرح توسعه پایدار منظومه روستایی در شهرستان طارم اجرا شده، افزود: این فعالیت‌ها، سبب ایجاد تعدادی فرصت جدید شغلی و افزایش انگیزه اهالی برای ماندگاری در مناطق روستایی این شهرستان شده است.

خواجه‌ای با اشاره به اینکه، بنیاد مسکن مطالعات برنامه اشتغالزایی و اقتصادی و توسعه پایدار منظومه‌های روستایی استان در قالب ۹ بخش در اسفند ماه ۹۹ به تصویب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان رساند، گفت: طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستائی با هدف تجمیع توانمندی‌ها و پتانسیل‌های موجود در روستاها در زمینه‌های مختلف به منظور تقویت پایدار روستاها تهیه شده است و در حال حاظر اجرای پایلوت شهرستان طارم در دست اقدام می باشد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان تصریح کرد: همزمان با اجرای طرح موصوف در شهرستان طارم 38 میلیارد ریال از محل تفاهم‌نامه استانی و ملی با صندوق کارآفرینی امید به تعداد 37 نفر پرداخت شده و همچنین با جذب اعتبار 307 میلیارد ریال از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ برای ۲۷۵ متقاضی کسب و کار، در انطباق با خروجی مطالعات منظومه، این تعداد به بانک‌های عامل جهت اخذ تسهیلات معرفی شدهاند.

وی یادآور شد: تاکنون 105 فقره تسهیلات معادل 5/115 میلیارد ریال جهت راه اندازی کسب و کار پرداخت شده است.

خواجه‌ای با تاکید بر اینکه، در قالب این طرح، ظرفیت‌ها و محدودیت‌های توسعه روستاها مطالعه، برنامه‌ریزی و عملیاتی می‌شود، خاطر نشان کرد: شناخت ظرفیت‌ها و محدودیت‌های توسعه هر روستا از نظر اقتصادی،اجتماعی،عمرانی و فرهنگی از بخش های این طرح است.

 مدیرکل بنیاد مسکن استان با تاکید بر اینکه، اجرای طرح توسعه منظومه روستایی موجب تعامل و هم‌افزایی هرچه بهتر دستگاه‌های اجرایی در راستای توسعه پایدار و هدفمند روستاها می‌شود گفت: در قالب اجرای این طرح کارشناسانی به عنوان تسهیل‌گر برای شناسایی ظرفیت‌های توسعه و اشتغال ، انجام اقدام‌های آموزشی و جلب مشارکت اهالی متقاضی در روستاهای شهرستان طارم فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر