logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۷
[ شناسه خبر : ۳۰۵۴۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس پلیس فتا استان زنجان:

کلاهبرداران تلفنی از همراهِ بیماران در زنجان به دام پلیس افتادند

کلاهبرداران-تلفنی-از-همراهِ-بیماران-در-زنجان-به-دام-پلیس-افتادند
رئیس پلیس فتا استان زنجان از دستگیری اعضای باندی که با شناسایی خانواده‌های بیماران بستری در بیمارستان‌ها اقدام به کلاهبرداری می‌کردند، خبر داد.

به گزارش موج رسا; و به نقل از پایگاه خبری پلیس سید احمد موسوی در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی ارجاع  چندین فقره پرونده شکایت مبنی بر کلاهبرداری از خانواده بیماران، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: برابر اظهارات شکات و با انجام اقدامات پلیسی معلوم شد اعضای باند از طریق دریافت لیست پزشکان بیمارستان‌های سراسر کشور از طریق اینترنت و تخلیه تلفنی کارکنان بخش‌های بیمارستانی طی تماس با اعضای خانواده بیماران و معرفی خود بعنوان پزشک معالج با سوء استفاده از عواطف و احساسات آنان به بهانه اعزام بیمار به اتاق عمل و نیاز مبرم به پرداخت هزینه های عمل جراحی با ارائه شماره حساب یا شماره کارت اقدام به کلاهبرداری می نمودند.

این مسئول انتظامی گفت: با اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی، متهمین به هویت‌های معلوم در یکی از استان‌های کشور مورد شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی‌ در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا زنجان منتقل شدند.

سرهنگ موسوی گفت: متهمین پس از روبرو شدن با مستندات به 150 فقره کلاهبرداری به ارزش دو میلیارد ریال با این شگرد اعتراف و اقرار داشتند: با تحت فشار قراردادن خانواده های بیماران بستری در بیمارستان های کشور در کمترین زمان موفق به انجام اعمال مجرمانه می‌شدند.

وی با بیان اینکه متهمین جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند، به شهروندان توصیه کرد: شهروندان قبل از هرگونه واریز وجه با مسئولان بیمارستان به تلفنی یا حضوری صحبت کرده و از صحت و سقم موضوع اطمینان حاصل کنند و هرگونه هزینه های مربوطه را می بایست به حساب بیمارستان واریز نمایند.

رئیس پلیس فتا زنجان تاکید کرد: شهروندان در صورت مواجهه با موارد مشکوک، می‌توانند موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره 096380 یا سایت پلیس‌ فتا به آدرس: cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی در میان بگذارند.

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر