logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۲
[ شناسه خبر : ۳۰۵۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس پلیس راهور شهرستان زنجان در گفتگو با موج رسا خبر داد:

افزایش ۳۰ درصدی تخلفات مخدوشی پلاک خودرو در زنجان

افزایش-۳۰-درصدی-تخلفات-مخدوشی-پلاک-خودرو-در-زنجان-
رئیس پلیس راهور شهرستان زنجان با بیان اینکه مخدوش کردن پلاک خودرو یعنی انجام هر گونه اقدامی که پلاک قابل نمایش نباشد گفت: مخدوشی پلاک خودرو در شهرستان زنجان 30 درصد افزایش داشته است.

مرتضی محمدی در گفت‌وگو با موج رسا; با بیان اینکه افراد بسیاری با مخدوش کردن پلاک با پارچه، با تافت، استفاده از نور به نحوی که پلاک خوانا نباشد، تغییر و یا ناخوانا کردن حروف و اعداد پلاک و جابجایی و نصب پلاک به غیر از محل اصلی جرم محسوب می‌شود اظهار کرد: تمام موارد قید شده به طور منظم و دقیق از طریق پلیس راهور شهرستان زنجان رصد و بررسی می‌گردد.

وی افزود: مخدوشی پلاک‌ها در بخش راهور شهرستان زنجان در دو قسمت مورد بررسی قرار می‌گیرد 1- بر اساس قوانین راهنمایی و رانندگی، جریمه مخدوش بودن پلاک خودرو 60 هزار تومان است 2- مجازات مخدوش کردن پلاک خودرو در قانون مجازات اسلامی سنگین می‌باشد.

رئیس پلیس راهور شهرستان زنجان با بیان اینکه برای پیگیری موارد مخدوش پلاک‌ها در استان زنجان پیگیری‌های منظم از طریق پلیس راهور صورت می‌گیرد ابراز کرد: پوشاندن پلاک یا استفاده از پوششی بر روی پلاک‌ها تخلف است و در بخش راهور شهرستان زنجان برای مخدوشی پلاک اعمال قانون صورت می‌گیرد.

محمدی گفت: دستکاری ارقام پلاک وسایل نقلیه خودرو و موتور سیکلت جرم محسوب شده و در قانون مجازات اسلامی برای متجاوزان مجازات در نظرگرفته شده است.

وی افزود: پوشاندن پلاک یا چسباندن قاب بر روی پلاک‌های خودروها و موتورسیکلت‌ها مبلغ 60 هزار تومان اعمال قانون توسط پلیس راهور شهرستان در نظر گرفته می‌شود.

رئیس پلیس راهور شهرستان زنجان تاکید کرد: راننده مجاب است که تغییراتی که در سیستم ظاهری پلاک اعمال شده را به حالت استاندارد برگرداند تا پلاک‌ها قابل رویت شود.

محمدی ابراز کرد: در صورت مشاهده تخلف، دست کاری پلاک طبق  ماده 720 قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1375 بخش تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده مرتکب یا مجرم به دادگاه معرفی می‌شود.

وی اذعان کرد: مجازات در نظر گرفته شده در قانون مشخص شده تا اعمال قانون انجام شود و خودروهای متخلف و به پارکینگ منتقل شده و حبس تعزیرات طبق قانون در نظر گرفته شده 6 ماه تا یک سال می‌باشد.

رئیس پلیس راهور شهرستان زنجان عنوان کرد: پلیس راهور شهرستان زنجان نزدیک به دو سال است که به صورت ویژه و جدی پیگیر تخلفات مخدوشی پلاک خودرو است و به خودروهای متخلف به علت نقض قانون اجازه تردد داده نمی‌شود.

محمدی افزود: مخدوشی پلاک خودروها در شهرستان زنجان نسبت به سال گذشته و دو ماه اخیر 30 درصد افزایش یافته است.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر