logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۶
[ شناسه خبر : ۳۰۵۱۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس دامپزشکی شهرستان خدابنده خبر داد:

خدمات‌رسانی رایگان به دامداران ۶ روستای محروم و دور افتاده شهرستان خدابنده+ عکس

خدمات‌رسانی-رایگان-به-دامداران-۶-روستای-محروم-و-دور-افتاده-شهرستان-خدابنده+-عکس
رئیس دامپزشکی شهرستان خدابنده از ارائه خدمات‌رسانی رایگان به دامداران ۶ روستای محروم و دور افتاده این شهرستان در قالب اجرای طرح اردوی جهادی خبر داد.

به گزارش موج رسا; اسماعیل منصوری اظهار داشت: اردوی جهادی دامپزشکی با محوریت محرومیت‌زدایی و مبارزه با بیماری‌های دامی به صورت رایگان در ۶ روستای محروم و دور افتاده (روستاهای قانلی، مسگر، اورگنجه، داش تپه، ذوینق، غلام ویس) شهرستان خدابنده برگزار شد.

وی گفت: این برنامه که با مشارکت اعضای اکیپ‌های عملیاتی اداره دامپزشکی شهرستان خدابنده و با همکاری بسیج ناحیه شهرستان خدابنده و جهاد کشاورزی شهرستان، برگزار شد.

منصوری افزود: در این اردوی جهادی خدماتی از قبیل واکسیناسیون دام، واکسیناسیون طیور بومی، مبارزه با بیماری‌های انگلی داخلی و خارجی دام‌ها و سگ‌های نگهبان، سم‌پاشی بدن و جایگاه دام، ویزیت و نسخه نویسی دام‌های بیمار، آموزش دامداران و توزیع مکمل‌های درمانی انجام شد.

وی گفت: در این طرح به میزان 24 هزار و 311 نوبت سر دام سبک و سنگین علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله و 6 هزار و 260 قطعه طیور بومی بر علیه بیماری نیوکاسل و 150 قلاده سگ بر علیه بیماری هاری واکسینه شدند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان خدابنده با اشاره به نقش آموزش‌های ترویجی در ارتقاء سطح بهداشت جامعه، کنترل بیماری های دامی و مشترک، سلامت گوشت و سایر فرآورده های خام دامی، افزود: در این اردوی جهادی به 25 نفر از اهالی این روستاها در خصوص بیماری تب کریمه کنگو آموزش چهره به چهره داده شد.

منصوری با تاکید براینکه تلاش داریم در کنار مردم و درخدمت مردم باشیم، گفت: کار اصلی اردوهای جهادی دامپزشکی در روستاهای محروم، کم برخوردار و در مناطقی که دسترسی به دامپزشک دشوار و محدود است، می‌باشد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر