logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۹
[ شناسه خبر : ۳۰۵۱۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
ابهام در یک خبر:

توله کشف شده در طارم پلنگ است یا گربه وحشی؟

توله-کشف-شده-در-طارم-پلنگ-است-یا-گربه-وحشی؟
مدیرکل محیط زیست استان زنجان اعلام کرد تا ۱۵ روز دیگر پلنگ بودن یا نبودن توله یافت شده در باکلور شهرستان طارم مشخص می‌شود.

به گزارش موج رسا; خبر کشف یک توله پلنگ سه یا چهار روزه در استان پیچید اما بعد از گذشت مدت کوتاهی، پلنگ بودن این توله رد شد، با این وجود مدیر کل محیط زیست استان زنجان اعلام کرد تا ۱۵ روز دیگر پلنگ بودن یا نبودن توله یافت شده مشخص می‌شود.

محمدرضا یافتیان در گفت‌وگو با خبرنگار موج‌رسا با اشاره به خبر کشف یک توله پلنگ؛ جمعه شب در باکلور شهرستان طارم و ادعایی مبنی بر توله پلنگ نبودن آن، اظهار داشت: با توجه به شواهد حضور پلنگ در گذشته در این منطقه و همچنین اعلام کارشناس محیط زیست در شهرستان طارم این توله، توله پلنگ تشخیص داده شد.

وی افزود: شنبه شب این توله به زنجان منتقل و پس از اقدامات اولیه به سازمان محیط‌زیست تهران، پارک پردیسان ساعت ۳.۵ شب تحویل داده شد.

مدیرکل محیط‌زیست استان زنجان گفت: تمام شواهد موجود نشان می‌داد این توله متعلق به پلنگ است اما تا ۲۰ روز بعد از تولد گربه‌سانان به طور قطع نمیتوان در مورد نوع آن اعلام نظر کرد.

وی تصریح کرد: این توله یقینا گربه معمولی نیست و طبق صحبتی که شب گذشته با کارشناسان محیط زیست داشته‌ایم اعلام شد تا حداقل باید ۱۵ روز از زمان تولید این توله سپری شود تا نوع آن کامل مشخص شود چرا که این توله سه تا پنج روزه است.

یافتیان اذعان کرد: این توله یا پلنگ و یا گربه وحشی است و در طول ۱۵ روز آینده نوع آن کاملا مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر