logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۷
[ شناسه خبر : ۳۰۴۸۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان:

استفاده نادرست مصرف انرژی به نوعی ترمز توسعه اقتصادی و صنعتی است

استفاده-نادرست-مصرف-انرژی-به-نوعی-ترمز-توسعه-اقتصادی-و-صنعتی-است
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: عدم رعایت اصول درست مصرف انرژی به نوعی ترمز توسعه اقتصادی و صنعتی است، بنابراین صنایع با رعایت دقیق مسائل فنی مدیریت انرژی از اتلاف آن پیشگیری کرده و بهره‌وری خود را افزایش دهند.

به گزارش موج رسا; پیام جوادی با اشاره به اینکه سهم بزرگی از انرژی توزیع شده استان در بخش صنعت مصرف می‌شود، اظهار داشت: صنایع بزرگ و کوچک استان با توجه به استفاده بیش از 52 درصد از انرژی برق استان با به‌کارگیری راه‌کارهای درست مصرف انرژی می‌توانند بازوی توانمندی برای شرکت توزیع در تامین برق پایدار باشند.  

وی افزود: متاسفانه مصرف انرژی در صنایع کشور دو ونیم برابر متوسط جهانی است و یکی از عمده دلایل این بالا بودن متوسط مصرف، ارزان بودن انرژی در کشور ماست و سهم انرژی در هزینه‌های صنایع سهمی بسیار اندک است و به همین سبب صنایع دغدغه‌ای بابت رعایت اصول مصرف درست انرژی ندارند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: محدود بودن منابع انرژی و مشکلات زیست محیطی از دلایل اصلی توجه بیشتر به مدیریت مصرف انرژی است.

 وی اذعان کرد: انرژی با هزینه بسیار بالایی تولید می‌شود و از سوی دیگر یارانه بسیار کلانی برای انرژی در کشور ما پرداخت می‌شود و عدم رعایت اصول درست مصرف انرژی به نوعی ترمز توسعه اقتصادی و صنعتی است، بنابراین صنایع با رعایت دقیق مسائل فنی مدیریت انرژی از اتلاف آن پیشگیری کرده و بهره‌وری خود را افزایش دهند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر