logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۸
[ شناسه خبر : ۳۰۴۷۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 7 دقیقه ]
اهم مسائل مطرح شده در خطبه‌های این هفته شهرستان‌های استان زنجان:

دولتمردان هرچه سریعتر ریشه اصلی تورم را پیدا و آن را مهار کنند

دولتمردان-هرچه-سریعتر-ریشه-اصلی-تورم-را-پیدا-و-آن-را-مهار-کنند-
مهار تورم، احقاق حق‌آبه ایران از رود هیرمند، تلاش برای اصلاح ساختار بودجه، خطر پیری جمعیت، آزادی خرمشهر اهم موارد مطرح شده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان‌های استان زنجان بود.

به گزارش موج رسا; مهار تورم، احقاق حق‌آبه ایران از رود هیرمند، تلاش برای اصلاح ساختار بودجه، خطر پیری جمعیت، آزادی خرمشهر اهم موارد مطرح شده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان‌های استان زنجان بود.

حقوق دولتی شهرستان ماهنشان از معادن اختصاص یابد

حجت‌الاسلام محمد‌رضا علی‌اکبری، امام جمعه ماهنشان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ماهنشان اظهار داشت: 242 کیلومتر از راه‌های روستایی این شهرستان خاکی می‌باشد و نیاز به زیر سازی و آسفالت‌ریزی دارند بنابراین توجه ویژه مسئولان استانی و کشوری و اختصاص اعتبارات ویژه برای این امر لازم می‌باشد.

وی افزود: ساخت راه‌های استاندارد با رعایت وضعیت منطقه که در آن معادن فعال می‌باشند باید جزو اولویت قرار گیرد با این وجود درخواست اختصاص حقوق دولتی معادن شهرستان به راه ها جهت نگه داری و مرمت و ساخت داریم.

امام جمعه ماهنشان با بیان محورهای بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی که در روز سوم خرداد انجام گرفت گفت: رهبر انقلاب بار دیگر و با صراحت مجلس یازدهم را مجلس انقلابی، جوان، پر تحرک، و دارای مصوبات خوب خواندند، این نگاه و تحلیل معظم له ناظر به کارنامه سه ساله مجلس که مورد رضایت می‌باشد.

وی ادامه داد: این کارنامه شامل ایجاد نقشه راه برای اولویت بندی در قانون گذاری، تلاش برای اصلاح ساختار بودجه با ایجاد سامانه هوشمند بودجه‌ریزی و نظارت جدی بر شرکت‌های دولتی، خلاقیت در ظرفیت سازی بستر های نظارتی، انجام سوال استیضاح تحقیق و تفحص که بدون تنش و جنجال در جامعه بوده، کنش فعالانه در عرصه دیپلماسی و مقابله حقوقی با تهدیدات خارجی، بسته تحول قوانین اقتصادی برای اصلاح نظام بانکی شود.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به فراز دیگری از بیانات رهبر معظم، مبنیر بر اینکه شان قانونگذاری مجلس بسیار بالاتر و مهمتر از شأن نظارتی آن می‌باشد گفت: باید طبق نظر رهبر انقلاب نمایندگان به شأن خود واقف شوند و قوانینی که معیارهای آن را رهبری معین نمودند تصویب نمایند.

امام جمعه ماهنشان اذعان کرد: اهداء مدال ساده زیستی و پرهیز از رفتار اشرافی مابانه و نگاه بالا به مردم از طرف رهبری به نمایندگان کنونی بود.

وی با بیان اینکه چهار سال آخر مجلس سالی حساس است گفت: توصیه ایشان بررسی و تصویب برنامه هفتم توسعه، تصویب قوانین برای تحقق شعار سال و بررسی لوایح و طرح‌های نیمه کاره با تلاش بی وقفه مهمترین چالش اقتصادی کشور در سال‌های اخیر تورم بوده است. چالشی که تبعات آن در معیشت و زیست مردم حتی فضای اجتماعی و امنیت مردم رد پای ان دیده می شود، تورم عملکرد‌های خوب دولت را تحت پوشش و تحت شعاع قرار داده است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به اینکه در سال مهار تورم باید دید ریشه اصلی این تورم چیست خاطر‌نشان کرد: باید روی آن تمرکز شود. از دولتمردان می‌خواهیم تا هرچه سریعتر ریشه اصلی تورم را پیدا کنند و آن را مهار کنند و به داد مردم مخصوصاً اقشار آسیب پذیر جامعه برسند.

وی با اشاره به عدم تامین حق آبه ایران از رود هیرمند از طرف افغانستان و خشکسالی ناشی از آن که مشکلات بسیاری را برای مردم استان سیستان و بلوچستان ایران به وجود آورده است، گفت: هشدار رئیس جمهور محترم به حاکمان افغانستان نشان می‌دهد که دولت ایران بر احقاق حقوق مردم از حق آبه رود هیرمند مصمم و جدی است راه مواجهه صحیح و منطقی بیانیه نیست بلکه همان راهکارهای علمی هست که افغانستان از آن طرفه میرود و ایران باید بر این خواسته‌ فشاری کند و با دیپلماسی صحیح در فضایی فراتر از رسانه‌های مجازی و در جهت زدودن تنش برای حل ماجرا تدبیرات لازم صورت گیرد.

وی دیدار نخست وزیر پاکستان با رئیس جمهور ایران در منطقه صفر مرزی را مهم عنوان کردند افزود: تقویت روابط بین کشور ایران و پاکستان در ابعاد فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، امنیتی و دفاعی جز سیاست‌های اصلی ایران در سیاست خارجی بوده است و باید گسترش یابد و منشأ برخی مشکلات از بین برود.

امام جمعه ماهنشان بیان کرد: فلسطینی‌ها زمانی تنها سلاح شان در برابر ارتش صهیونیستی سنگ و کلو خ و تیرکمان بود اکنون به مرحله‌ای از قدرت دست پیدا کرده‌اند که برای دشمن خط و نشان می‌کشند و رژیم صهیونیستی نه تنها توان راه اندازی و مدیریت جنگ های طولانی را ندارد بلکه تصور راه اندازی جنگ ها و به تعبیر بهتر عملیات متوسط کوچک و کوتاه مدت را نیز ندارد این زوال بازدارندگی شاخص اصلی زوال موجودیت وجود نحس یک ملت دروغین و یک رژیم جعلی است.

خطر سیاه چاله جمعیتی کشور ما را تهدید می‌کند

حجت‌الاسلام علی موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قیدار اظهار داشت: جمعیت از مولفه‌های مهم سیاسی، اقتصادی و اجتماعی برای هر کشوری است. 

وی افزود: به اعتقاد کارشناسان، مسأله جمعیت، اَبَربحران قرن است که در آستانه آن قرار داریم و هیچ بحرانی به این اندازه مهم نیست. جوانان فعلی ما دوران پیری سختی خواهند داشت، چراکه در ۳۰ سال آینده کسی نیست از آنها مراقبت کند مگر این‌که الآن به فکر فرزندآوری باشیم تا هرم سنی جمعیت‌مان به هم نریزد.

امام جمعه قیدار گفت: طبق روال فعلی رشد جمعیت، کشور ما تا سال ۱۴۳۰ پیر می‌شود و یک سوم جمعیت ما سالمند خواهد بود. این در حالی است که در آن زمان کشورهای همسایه ما جوان هستند که این موضوع می‌تواند بحران امنیت را برای ایران در پی داشته باشد.

وی با بیان اینکه وقتی جمعیت جوان کاهش پیدا کند، نیروی محرک کشور و رشد علمی، فرهنگی و خلاقیت کشور کاهش پیدا می‌کند، اذعان کرد: خطر سیاه چاله جمعیتی کشور ما را تحدید می‌کند و وقتی کشور پیر شود، نظام سلامت و بهداشت و درمان ما باید پنج برابر هزینه کند، که از عهده آن خارج است بنابراین وضعیت نگران‌کننده‌ای به‌وجود می‌آید.

امام جمعه قیدار با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف در طرح جوانی جمعیت، پایین آوردن سن ازدواج است گفت: ما در کشور، ۱۲میلیون جوان مجرد در بازه سنی ۱۵ تا ۴۰ سال برای دختران و ۲۰ تا ۴۵ سال برای پسران داریم. باید مسئولین، فعالان فرهنگی، جامعه خیرین و مردم با هم افزائی و کمک همدیگر یک جهاد مقدسی را برای پائین آوردن میانگین سن ازدواج انجام دهند. 

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه یکی از مواردی که مورد گلایه رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان وزارت امور خارجه و سفیران جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت نرمش قهرمانانه بود افزود: در این دیدار در تبیین معنای «مصلحت» که در کنار «عزت» و «حکمت» ارکان سه گانه دیپلماسی در نظام جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به هفته ایثار و مقاومت، گفت: آزادی خرمشهر ضربه بزرگی را به دشمن بعثی وارد ساخت و رژیم صدام پس از تحمل این شکست، در تمامی طول جبهه‌های نبرد دچار انفعال شد و توهم غلبه بر ایران را برای همیشه به فراموشی سپرد. بنابراین آزادی خرمشهر تنها یک پیروزی ساده نبود بلکه این پیروزی آغازی بر شکست‌های پیاپی دشمن در جبهه‌های نبرد بود و در واقع آزادی خرمشهر پایان توهم دشمنانی بود که به شکست و اشغال ایران و نابودی نظام جمهوری اسلامی دل بسته بودند.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر