logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۵۵
[ شناسه خبر : ۳۰۴۷۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون فرهنگی واجتماعی اوقاف استان زنجان در گفتگو با موج رسا:

قیام 15 خرداد نقطه عطف انقلاب اسلامی ایران است

قیام-15-خرداد-نقطه-عطف-انقلاب-اسلامی-ایران-است
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان زنجان با اشاره به رشادت‌ها، ایثار و از خود گذشتی مردم ایران در روز قیام 15 خرداد، گفت: قیام 15 خرداد نقطه عطف انقلاب اسلامی ایران است.

حجت الاسلام سید موسی موسوی در گفت‌‍‌‌وگو با موج رسا; با بیان اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری مد ظله العالی 15 خرداد سالروز 1342 سه عنصر در پی داشت اظهار کرد: این عناصر پا برجا و مستحکم انقلاب عبارتند از: 1- عنصر مردم، 2- عنصر رهبر و امام (ره) و 3- انگیزه مذهبی و روحیه شهادت طلبی بود که اگر مردم پای کار نباشند و در صحنه‌ها حضور نداشته باشند انقلابی شکل نخواهد گرفت.

وی افزود: عده‌ای بر این باورند که قیام 15 خرداد نقطه آغاز انقلاب حضرت امام خمینی (ره) بوده است در حالی که قیام 15 خرداد نقطه عطف انقلاب اسلامی ایران است.

معاون فرهنگی واجتماعی اوقاف استان زنجان عنوان کرد: حضور مردم در قیام 15 خرداد سال 1342 که امام خمینی (ره) در زندان بوده و مردم به درخواست امام خمینی (ره) لبیک گفته مردم ورامین،  تهران و قم نسبت به دستگیری امام خمینی(ره) واکنش نشان داده و در خیابان‌ها به تظاهرات پرداختند.

حجت الاسلام موسوی ابراز کرد: عشق به امام خمینی (ره) در بین مردم موج می‌زد مردم امام راحل را واقعا دوست داشته به صراحت می‌توان گفت اگر عنصر مردمی نبود انقلابی شکل نمی‌گرفت.

وی تصریح کرد: نقش رهبری امام (ره) حرکت‌ها و جنبش‌هایی که در راستای بیانیه، اعلامیه و سخنرانی‌های حضرت امام (ره) بین مردم دست به دست و سینه به سینه پخش می‌شد و می‌چرخید تا مردم انقلابی بتوانند راه انقلاب را دقیق طی کنند.

معاون فرهنگی واجتماعی اوقاف استان زنجان اذعان کرد: خبر دستگیری حضرت امام (ره) به سرعت در شهر قم و مناطق اطراف پیچید همه مردم به خیابان‌ها ریختند اعتراض و مخالفت خود را درباره دستگیری امام (ره) مطرح نموده و در خیابان‌ها با شعار سر دادن یا مرگ یا خمینی حکومت نا حق رژیم شاهنشاهی را محکوم کردند.

حجت‌الاسلام موسوی گفت: در ابتدا مامورین با مشاهده خروش و جوشش مردم پا به فرار گذاشتند نیروهای کمکی نظامی از پادگان‌ها اطراف به شهر قم اعزام شدند زمانی که سیل جمعیت از حرم حضرت معصومه (س) بیرون آمدند درگیری شدید بین مردم و افراد نظامی شروع شد.

وی افزود: تمام مسیر تردد مردم خون بود حمامی از خون در خیابان‌ها راه افتاد نظامی‌ها مردم بی دفاع را مورد حمله قرار دادند و اجساد شهدا با کامیون‌ها جمع آوری شده و به نقطه نامعلوم انتقال دادند.

معاون فرهنگی واجتماعی اوقاف استان زنجان عنوان کرد: قیام 15 خرداد مقدمه‌ای برای شکل‌گیری نهضت انقلاب اسلامی بود که رخداد بسیار مهم در تاریخ کشور محسوب می‌شود که معادله‌هایی که رژیم پهلوی را در هم شکست و باعث تحول‌های عمیق و  گسترده در کشور ایران  شد.

حجت‌الاسلام ابراز کرد: انقلاب اسلامی به فرمایش رهنمودهای بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران آغاز به کار شد که خود معرف دوره جدیدی از انقلاب است، انقلابی که برای حضورش در جامعه شهدای زیادی تقدم آب و خاک شد.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر