logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۸
[ شناسه خبر : ۳۰۴۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

۱۵ واحد دامی تولید گوشت سال گذشته به چرخه تولید بازگشت

-۱۵-واحد-دامی-تولید-گوشت-سال-گذشته-به-چرخه-تولید-بازگشت
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: سال گذشته ۱۵ واحد پروش گوشت در استان به چرخه تولید برگشته‌اند و برای سال جاری تولیدات عرضه خواهند کرد.

محمد علی صادقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: سال گذشته ۱۵ واحد پروش گوشت در استان زنجان به چرخه تولید برگشته‌اند و برای سال جاری تولیدات عرضه خواهند کرد.

وی افزود: امسال برنامه این است که حداقل بتوانیم ۵۰ درصد واحد‌هایی که کمتر از ظرفیت اسمی خود فعالیت می‌کنند را به چرخه تولید بازگردانیم که اگر بتوانیم این کار را انجام دهیم یک قدم بزرگی در بخش تولید گوشت قرمز استان برداشته‌ایم. بنابراین سعی داریم این اقدام را انجام دهیم و اگر نتیجه آن‌ را امسال نبینیم در سال‌های آینده نتیجه آن را قطعا خواهیم دید. 

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به واحد‌های بزرگ مقیاس که در استان سرمایه‌ گذاری کرده‌اند گفت: فاز اول یکی از واحد‌ها به بهره‌برداری رسیده که در شهرستان سلطانیه قرار دارد. با این وجود چند واحد بزرگ مقیاس نیز در زمینه تولید شیر و گوشت قرمز در استان کار‌های عملیاتی را آغاز کرده‌اند و امیدواریم امسال و یا نهایتا سال آینده به بهره‌برداری برسند.

وی با اشاره به اینکه یک پروژه بزرگ دیگری که تعریف شده بحث زنجیره‌های ارزش هستند، تصریح کرد: این زنجیره‌ها در تمام دنیا بار اصلی تولید را دارند. بنابراین این نگاه از سال‌های گذشته در کشور ایجاد شده و خوشبختانه بخش کشاورزی یکی از پیشرو‌ترین بخش‌ها در ایجاد زنجیره‌ها در سطح کشور است.

صادقی با اشاره به اینکه در طول روز‌های گذشته نمایشگاهی در تهران برگزار شد و چیزی که بیشترین جلوه را داشت بخش کشاورزی، تولیدات، دامی و گیاهی بود گفت: در تمام استان‌ها اولین ویترین، ویترین بخش کشاورزی بود با اینکه در بخش صنعت نیز اقدامات بزرگی انجام شده اما چیزی که واقعا به چشم می‌آمد بخش کشاورزی بود و استان زنجان نیز در این حوزه جزو استان‌های پیشرو بود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر