logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۵
[ شناسه خبر : ۳۰۴۵۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفتگو با موج رسا:

سیره تربیتی امام رضا(ع) بهترین الگوی جامعه اسلامی است

سیره-تربیتی-امام-رضا(ع)-بهترین-الگوی-جامعه-اسلامی-است-
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به ویژگی‌های بارز تربیتی امام رضا(ع) گفت: سیره تربیتی امام رضا(ع) بهترین الگو برای جامعه اسلامی است.

حجت‌الاسلام سید موسی موسوی در گفت‌وگو با موج رسا; با بیان اینکه از ویژگی‌های بارز تعلیم و تربیت اسلامی، نقش و الگوگیری از سیر انبیاء و اولیای الهی است اظهار کرد: هدایت انسان به سوی تکامل و سعادت دنیوی و اخروی از ویژگی‌های بارز امامان(ع) و معصومین(ع) است.

وی افزود: امام رضا(ع) هشتمین امام شیعیان است که معروفترین لقب ایشان همان رضا است در روایتی از امام جواد(ع) فرمودند که این لقب از سوی خدا به امام رضا(ع) داده شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ابراز کرد: امام رضا(ع) مانند تمام ائمه و پیامبر معصوم(ص) برای معرفی اسلام  سیره خاص خود را داشته، مانند سیره علمی، عملی، رفتاری، اخلاقی و تربیتی که همه برای هدایت جامعه اسلامی مهم است.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: زمانی که حرف از شیعیان مطرح می‌شود گزینه‌هایی مانند شیعیان دوازده امامی به وجود می‌آید که پیرو خط و منش دوازده امام معصوم(ع) است و باید سیره معصومین(ع) را داشت و به آنها جامعه عمل پوشاند.

وی گفت: همه پیامبران و امامان(ع) معصوم هستند و همه برای راهنمایی بشریت از طرف خدا معرفی شده‌اند و انسان از بدو تولد نیازمند راهنمایی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان عنوان کرد: امام رضا(ع) به عنوان یک انسان کامل و ولی الله است احیا کننده همه صفات بر جسته و شایسته اخلاقی بود و سیره تربیتی امام هشتم(ع) دارای پیشتوانه دینی است.

حجت‌الاسلام موسوی گفت: امام رضا(ع) به عنوان الگو فکری و رفتاری مسلمانان، شیوه‌های تربیتی خاصی را مطرح نموده‌اند که لازم است جامعه دینی برای رشد و بالندگی افراد جامعه با آداب و تربیت آشنا بود و از آن بهره‌مند شوند.

وی تاکید کرد: نقش تعلیم و تربیت در جامعه اسلامی یک از مهمترین مسائل می‌باشد تربیت یعنی استقلال فکری داشتن و زنده کردن قوه ابتکار، اگر بتوانیم مبانی تربیتی بر گرفته از اخلاق و سیره امام رضا(ع) را در جامعه معرفی و عملی نمائیم منشا بسیاری از آسیب‌های جامعه شناسایی خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ابراز کرد: امام هشتم(ع) خود نمونه رهنمود معارف قرآن کریم در جامعه اسلامی است گفتار و رفتار ایشان در جامعه اسلامی زبان زد بوده و حتی دشمنان اسلام اخلاق والای ایشان را تائید می‌کردند.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: از امام رضا(ع) احادیث و روایات متعددی نقل شده است که در تمام جهات زندگی دنیوی و اخروی باعث پیشرفت در زندگی شده است بخشی از آنها ادعیه‌ای است که برای رفع بلا و حاجات در بین مردم گسترش پیدا کرده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر