logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۷
[ شناسه خبر : ۳۰۴۵۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

استان زنجان رتبه ۱۳ زراعت را در سطح کشور دارد

استان-زنجان-رتبه-۱۳-زراعت-را-در-سطح-کشور-دارد
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: استان زنجان اثرگذاری بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف کشاورزی در سطح کشور دارد، با این حال به لحاظ زراعی استان زنجان رتبه ۱۳ کشور را دارد و در حوزه دیم نیز ۵.۵ درصد اراضی دیم کشاورزی کشور در استان زنجان قرار گرفته است.

اکبر طیبی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌های خوبی که انجام شده؛ علی‌رغم وجود چالش‌ها اما در سطح جامعه مسئله چندانی به لحاظ کشاورزی نداریم اظهار داشت: با هدف‌گذاری‌های اصلی و نهایی فاصله داریم و این نیز به کلیت زیرساخت‌هایی که باید وجود داشته باشد باز می‌گردد.

وی افزود: باید به سمت دانش‌افزایی و رسیدن به بحث کاورزی هوشمند و دقیق که در دنیا وجود دارد دست یابیم. 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در سطح استان زنجان، از ۸۴۰ هزار هکتار اراضی موجود در حوزه کشاورزی؛ ۴۴۵ هزار هکتار در بخش زراعت و باغبانی و تولیدات گیاهی است.

وی اذعان کرد: در کل ۸۵ هزار هکتار نیز سطح باغات استان است که ۶۵ هزار هکتار آن بارور می‌باشد. 

طیبی گفت: با توجه به اینکه استان یکی از قطب‌های دیم‌خیز کشور است بر این اساس بسته به شرایط اقلیمی کشت انواع مختلف محصولات انجام می‌شود.

 وی ادامه داد: در حوزه زراعت؛ حجم تولیدات بین یک میلیون و ۷۰۰ تا ۲ میلیون و ۲۰۰ تن در سال است همین‌طور در حوزه باغبانی نیز میزان تولیدات ۵۰۰ هزار تا ۶۰۰ هزار تن می‌باشد. 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه خوشبختانه در برخی از شاخص‌ها و محصولات استان ما رتبه‌های خوبی دارد گفت: به طوری که در زیتون که به عنوان محصول استراتژیک مطرح است، استان زنجان رتبه نخست و در سیر رتبه دوم، لوبیا رتبه سوم دارد و در جایگاه کلی نیز با توجه به اینکه استان زنجان دیم‌خیز بوده و استان کوچکی در مقیاس نسبت به استان‌های دیگر است در رتبه بهتری قرار گرفته است.  

وی بیان کرد: استان زنجان اثرگذاری بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف کشاورزی دارد، از نظر کلی نیز به لحاظ زراعی استان زنجان رتبه ۱۳ کشور را دارد و در حوزه دیم نیز ۵.۵ درصد اراضی دیم کشاورزی کشور در استان زنجان قرار گرفته است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر