logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۳
[ شناسه خبر : ۳۰۴۴۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه قیدار در گفتگو با خبرنگار موج‌رسا:

آزادى خرمشهر حماسه ماندگاری در تاریخ کشومان شد

-آزادى-خرمشهر-حماسه-ماندگاری-در-تاریخ-کشومان-شد
امام جمعه قیدار با اشاره به اینکه حماسه ماندگار آزادى خرمشهر همچون آينه‌‏اى، پيش روى ما و مسؤلان است که باید آن ‏را مبناى رفتار خويش قرار دهند، گفت: در این صورت بی‌شک در هر عرصه‌‏اى پيروز خواهيم شد و اگر غفلت كنيم، بايد طعم تلخ شكست را بچشيم.

حجت‌الاسلام علی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: آزاد سازی خرمشهر نماد نصرت الهى و شاه ‏بيت مقاومت و ايثار ملت بزرگ ایران است.

وی افزود: صدام در سر سوداى فتح 6 روزه ایران را در سر مى‏‌پرورانيد اما حماسه آفرينان خرمشهر چون جهان آرا و علم الهدى و چمران نگذاشتند خواب دشمن تعبير شود آرامش را از دشمن بعثى ربودند و باعث خروج ذلت‏بار آن‏ها در سوم خرداد 1361 از خرمشهر شدند.

امام جمعه قیدار خاطر‌نشان کرد: حضرت امام فرمودند: «خدا خرمشهر را آزاد كرد» و با اين تعبير زيبا، تمام حماسه‏آفرينان او لشكريان الهی تلقى شدند. بنابراین فتح خرمشهر برای همیشه انديشه تسلط بر ايران، را به زباله‏دان تاريخ فرستاد.

وی با بیان اینکه حماسه فتح خرمشهر آنقدر عظیم است که تا همیشه در حافظه تاریخ ملت ایران می‌ماند و درس آموزی می‌کند گفت: حضرت امام(ره) فتح خرمشهر را به معجزه تشبیه کردند که حاصل رحمت، نعمت و توفیق و عنایت الهی خواندند که در صدر اسلام هم نظیرش بوده و خداوند در دل دشمنان اسلام آنچنان رعب و وحشتی افکنده است که با همۀ تجهیزات، در برابر غریو الله اکبر مسلمانان تسلیم شده‌اند.

امام جمعه قیدار با اشاره به اینکه حماسه ماندگار آزادى خرمشهر همچون آينه‏اى، پيش روى ما و مسؤولان باید آن ‏را مبناى رفتار خويش قرار دهند، گفت: در این صورت بی‌شک در هر عرصه‏اى پيروز خواهيم شد و اگر غفلت كنيم، بايد طعم تلخ شكست را بچشيم كه در اين صورت، هم بايد پاسخگوى صياد شيرازى‏ها، جهان آراها، چمران‏ها كه چنين آينه‏اى را فراروى ما قرار دادند، باشيم و در مورد تقصيرهاى خود به آيندگان پاسخ دهيم.

وی با بیان اینکه خرداد ماه، ماه مقاومت و ايستادگى است گفت: ماهى كه در آن روزهايى مانند سوم خرداد روز آزادسازى خرمشهر، ۱۵ خرداد روز حماسه بزرگ ايستادگى مردم در برابر استبداد رژيم ستم شاهى و استعمار خارجى، ۵ خرداد روزى كه ارتش تا به دندان مسلح رژيم صهيونيستى در برابر مقاومت حزب‏الله لبنان، وادار به فرار از جنوب لبنان شد، روز افتخار آفرين چهارم خرداد، روزى مردان و زنان دزفولی با رشادت و ایثار و جانفشانی با تمام وجود در برابر دشمن متجاوز ايستادند و مقاومت کردند. این مناسبت‌ها خرداد را به ماهى سراسر مقاومت تبديل كرده ‏است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر