logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۲
[ شناسه خبر : ۳۰۴۴۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]

سینما و تلویزیون به چیدمان جدید و آرایش جنگی نیاز دارد

سینما-و-تلویزیون-به-چیدمان-جدید-و-آرایش-جنگی-نیاز-دارد-
دبیر نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم و فیلمنامه‌نویسی ایثار گفت: سینما و تلویزیون به چیدمان جدید و آرایش جنگی نیاز دارد.

به گزارش موج رسا; به نقل از روابط عمومی جشنواره ایثا‌ر،‌ فرهاد مختاری در نشستی که ‌با حضور اصحاب رسانه و هنرمندان در حاشیه جشنواره ایثار در سالن ستاره پردیس سینمایی مهر مشهد برگزار شد اظهارداشت:  جشنواره فیلم ایثار اولین بار است که در سطح بین المللی برگزار می‌شود و تا کنون 4 مرحله آن به صورت ملی برگزار شده بود، امثال برای اولین بار بخش فیلم نامه را داریم که به دلیل اهمیت محتوا در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بنیاد شهید و امور ایثارگران این بخش اضافه شد.

وی افزود: فراخوان جشنواره را در اواخر پاییز1401منتشر کردیم و بیش از 1270اثر در بخش‌های مختلف به دبیرخانه جشنواره رسید و هماهنگی‌ها انجام شد و از 29 اردیبهشت تا 3خرداد در مشهد برگزارشد.

مختاری عنوان کرد: با توجه به رویکرد ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران به بخش هنرهای تجسمی و نمایشی، فعالیت های جدیدی در اداره کل امور هنری تعریف شد، به طوری که سال گذشته فیلم سینمایی اتاقک گلی توسط بنیاد شهید تولید و در 10 رشته کاندیدا شد و سه سیمرغ جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد.

 دبیر نخستین جشنواره بین المللی فیلم و فیلمنامه نویسی ایثار گفت: از ابتدای سال 1402  تا الان سه فیلم سینمایی در دست تولید است که پیش تولید آنها آماده شده ‌و 5کار نیز در مرحله عقد قرارداد قرار دارد. مسیری که تعریف شده است در عرصه تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی است و این روند با گستردگی پوشش کل شهرستان‌ها و استانهای کشور تعریف شده و در انتهای سال شاهد عرضه آثار تولید شده در رشته های مختلف خواهیم بود.

وی ادامه داد: فعالیت‌هایمان را به صورت مشارکتی تعریف می‌کنیم چرا که  بر این باوریم برای رسیدن به یک قله باید با دستگاه‌های فرهنگی و رسانه ای کشور مشارکت کنیم و هم افزایی برای تولید آثار ارزشمند و مفیدداشته باشیم.

 دبیر جشنواره فیلم و فیلمنامه ایثار در خصوص حمایت از فیلمسازان بیان کرد: هر رویدادی یک نقاط قوت و ضعفی دارد، رویکرد ما در نخستین جشنواره بین‌المللی؛ تفاهم گفتمان به منظور برقراری رسانه ای جبهه مقاومت است و به دنبال گفتگوی مشترک با هنرمندان این عرصه در حوزه کشورهای اسلامی و کشور های مقاومت؛ چراکه معتقدیم نه تنها کشور ما در یک جنگ نابرابر ترکیبی قرار گرفته است بلکه کل جبهه مقاومت درگیر این جنگ رسانه‌ای است و باید به دنبال یک چیدمان جدید، یک آرایش جنگی در حوزه سینما و تلویزیون باشیم.

محتاری اظهار کرد: این اتفاق نخواهد افتاد جز با اراده هنرمندان، فیلمسازان و سایر افراد صاحب اندیشه، اساتید مختلف که بتوان این گفتمان را ایجاد کرد و اصل فعالیت های هنری را با این گفتمان تعریف کرد ما نقش تاثیرگذاری و حمایت کننده را داریم در حوزه فرهنگ ایثار، جهاد و مقاومت و ضرورت دارد که این گفتمان شکل بگیرد.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر