logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۱
[ شناسه خبر : ۳۰۴۴۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس شورا هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفتگو با موج رسا:

امام رضا(ع) اسوه علم و اخلاق در جامعه اسلامی است

امام-رضا(ع)-اسوه-علم-و-اخلاق-در-جامعه-اسلامی-است-
رئیس شورا هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه امام رضا (ع) بیشترین عمر با برکت خودرا در راه اسلام و معرفی آن به جهان صرف نمود گفت: امام رضا (ع) اسوه علم و اخلاق در جامعه است.

حجت الاسلام علی ناصر در گفت‌وگو با موج رسا; با بیان اینکه ولادت با سعادت امام رضا (ع) و هفته کرامت بر عموم شیعیان مبارک باد حضرت محصومه(س) و برادر گرامیشان ولی نعمت‌های کشور ایران بوده و پناهگاه همه محبین اهل بیت(ع) هستند.

وی افزود: علی بن موسی بن ارضا(ع) هشتمین امام اثنا عشری می‌باشد مشهورترین لقب ایشان رضا(ع) بوده که لقب رضا از سوی خدا بر ایشان داده شده است.

رئیس شورا هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان عنوان کرد: امام رضا (ع) در سال 183 قمری امامت جامعه اسلامی را بر عهده گرفت و دوران امامت ایشان با خلافت هارون عباسی، محمد امین و مامون عباسی همزمان بوده است.

حجت‌الاسلام ناصر اذعان کرد:  گفت: امام هشتم(ع) شیعیان تا پیش از سفر به خراسان در مدینه زندگی نموده و به دستور مامون با تهدید ولایتعهدی را پذیرفته‌اند و دانش و اقتدار ایشان در مبانی قرآنی و فقه مانند جدشان رسول الله بوده است.

وی ابراز کرد: اتفاقات فراوانی از کاروان علی بن موسی الرضا(ع) در طول مسیر گزارش شده است که مهمترین آنها استنساخ حدیث سلسله الذهب در نیشابور بوده است.

رئیس شورا هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان تصریح کرد: امام رضا(ع) از نسل رسول الله بود که یکی از مهمترین پرچم دار اسلام در روران خود می‌باشد دورانی سرشار از خفگان و حیله‌های مامون ظالم بود.

حجت الاسلام ناصر ابراز کرد: امام رضا (ع) اسوه مهربانی و راستگویی، از جنس محمد مصطفی(ص) است که جذبه‌های وجودی‌اش جان‌ها را شیفته خود نموده بود.

وی گفت: امامان ما در میان مردم می‌زیسته‌اند و به مردم درس زندگی ، دینداری و فظیلت می‌آموختند آنها مانند حاکمان وقت کاخ نشین نبودند و خود را جدا از مردم نمی‌دانستند.

رئیس شورا هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان تصریح کرد: احادیث‌های مختلفی از امام رضا (ع) در زمینه‌های مختلف علمی، سیاسی، اجتماعی، تربیتی و اخلاقی بیان شده است.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر