logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۰۷
[ شناسه خبر : ۳۰۴۳۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس امور مذهبی استان زنجان در گفتگو با موج رسا:

امام رضا(ع) زیباترین الگو اخلاق جامعه اسلامی است

امام-رضا(ع)-زیباترین-الگو-اخلاق-جامعه-اسلامی-است
کارشناس امور مذهبی استان زنجان با بیان اینکه با توجه به ویژگی‌های ناب و خاص اخلاق امام رضا (ع) که زبان زد خاص و عام است می‌توان گفت: امام رضا(ع) زیباترین الگو اخلاق جامعه اسلامی است.

کارشناس امور مذهبی در گفت‌وگو با موج رسا; با بیان اینکه زندگی امام رضا(ع) از فراز و نشیب‌های مختلفی همراه بوده و اصحاب ایشان در زمینه‌های مختلف دینی، اخلاقی و منش اسلام شناسی همراه و یاور ایشان بودند اظهار کرد: پرهیزکاری و تقوا امام رضا (ع) به گونه‌ای بود نه تنها مردم، بلکه دشمنان امام هشتم(ع) نیز به آن اعتراف کردند.

وی افزود: در دوران امامان پیشین به خاطر خفگان و زور گویی‌هایی که در جامعه اسلامی حاکم بود خلفای ظالم بنی امیه و بنی‌عباس سعی داشتند که حاکمیت جامعه اسلامی را بر عهده گرفته و نقش به سزای ولایت امام رضا(ع) در جامعه نادیده گرفته و به مرور زمان کم رنگ گردد.

کارشناس امور مذهبی استان زنجان عنوان کرد: امام رضا(ع) همچو بقیه امامان و ائمه اطهار(ع) دارای پدری صالح و بزرگوار بودند و در دامن بهترین مادر زمان خود رشد و پرورش یافتند.

حجت الاسلام جعفری تصریح کرد: پیشوای هشتم شیعیان پس از شهادت پدر بزرگوارشان امام کاظم (ع) عهده‌دار مقام امامت شده و همچون جد بزرگوارشان برای تبیین دین اسلام و رهایی مردم از حکومت‌های ظلم و ستم زمان سعی و تلاش‌های بسیار متقبل شدند.

وی افزود: امام رضا(ع) مانند پیشوایان معصوم(ع) به زیور فضایل اخلاقی و کمالات نفسانی آراسته و از هر گونه زشتی و پلیدی و رذایل اخلاقی منزه بودند ایشان نمونه کامل یک انسان پاک در جامعه اسلامی بودند.

کارشناس امور مذهبی استان زنجان ابراز کرد: امام رضا(ع) همچون بقیه امامان معصوم(ع) دارای پدری صالح و بزرگوار هستند و در دامن بهترینِ مادران زمان خود رشد و پرورش پیدا نمودند نام پدر گرامیشان حضرت امام موسی کاظم(ع) و مادر ایشان نجمه است.

حجت الاسلام جعفری تاکید کرد: یکی از مهمترین اتفاقات که در طی هجرت امام رضا(ع) به ایران رخ داد سخنرانی آن حضرت در نیشابور و ایراد احادیث بود که به حدیث سلسله الذهی معروف شد.

وی تصریح کرد: امام رضا(ع) با بیان احادیث مختلف از جمله حدیث سلسله الذهب فلسفه سیاسی تشیع و عرفان رضوی را گسترش دادند که بیانگر ولایت سیاسی، علمی و معنوی متعلق به امامان معصوم(ع) است.

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر