logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۲
[ شناسه خبر : ۳۰۴۲۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رزمنده هشت سال دفاع مقدس در گفتگو با موج رسا:

فتح خرمشهر نماد تجلی و غرور ملت ایران است

فتح-خرمشهر-نماد-تجلی-و-غرور-ملت-ایران-است
رزمنده هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه فتح خرمشهر فتح آب و خاک نیست بلکه تجلی و همدلی مردم ایران نسبت به اقتدار کشورشان ایران است گفت: فتح خرمشهر نماد تجلی و غرور ملت ایران است.

رسول وزیری در گفت‌وگو با موج رسا; با بیان اینکه آزاد سازی خاک خرمشهر و فتح به وقع آن از ابعاد مختلف در تاریخ کشور ایران اهمیت دارد اظهار کرد: در تاریخ کشور فتح خرمشهر از ابعاد داخلی و ابعاد بین‌الملل بررسی شده و مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی گفت: بعد داخلی فتح خرمشهر پس از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) می‌باشد ایشان مشغول ساماندهی کشوری بودند که رنگ و بوی انقلاب به خود گرفته  و هیچ آمادگی در برابر جنگ را نداشت.

رزمنده هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد: پس از فتح خرمشهر همیشه قهرمان عراقی‌ها پس از شکست در تمام تاکتیک‌های خود در صدد برآمدند تا نواقص موجود در جنگ را جایگزین کنند بلکه بتوانند در این جنگ نابرابر پیروز باشند.

وزیری افزود: دولت بعثی غافل از اینکه ایمان، غیرت و عشق به رهبرامام خمینی(ره) مردم ایران را از نبرد با دشمن مایوس نخواهد کرد اقدام به بمباران مناطق مختلف کشور نمود.

وی تصریح کرد: در جنگ هشت ساله دفاع مقدس زن و مرد پیر و جوان همه دست به دست هم دادند تا از پیشروی دژخیمان به خاک کشور جلوگیری کنند.

رزمنده هشت سال دفاع مقدس ابراز کرد: مسائل اقتصادی جنگ برای دشمن حائز اهمیت بود دشمن با در نظر گرفتن نقطه مقابل آزادسازی خرمشهر به عنوان یک شهر بندری و دارای مسائل اقتصادی بالا برای رژیم بعث ارزش و اهمیت والایی داشت.

وزیری عنوان کرد: امام خمینی(ره) با تدابیر والای خود نسبت به آزاد سازی خرمشهر تاکید فرموده و آگاه بودند که اگر به موقع اقدام به فتح خرمشهر انجام نگیرد بار منفی اشغال خرمشهر بر مردم بیشتر خواهد بود.

وی اذعان کرد: زمانی که بار منفی بر مردم کشوری بیشتر باشد ناامیدی آن کشور را فرا خواهد گرفت جوانان ایران همه به عشق رهبر خود امام خمینی(ره) پا به عرصه جهاد گذاشته و پیروز میدان بودند.

وزیری افزود: کارشناسان نظامی و سیاسی غرب مد نظر داشتند که اگر ایران موفق به فتح خرمشهر گردد بغداد به دست کشور ایران خواهد افتاد و آنها مثل همیشه سر افکنده و شرمنده در میدان جنگ خواهند بود.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر