logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۱
[ شناسه خبر : ۳۰۴۲۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس مرکز نواوری‌ هاب صادراتی محصولات کشاورزی شمالغرب کشور خبر داد:

برگزاری رویداد فناوری کشاورزی آپیک همزمان با پنجمین جشنواره گیلاس در استان زنجان

برگزاری-رویداد-فناوری-کشاورزی-آپیک-همزمان-با-پنجمین-جشنواره-گیلاس-در-استان-زنجان
رئیس مرکز نواوری‌ هاب صادراتی محصولات کشاورزی شمالغرب کشور گفت: رویداد فناوری کشاورزی آپیک همزمان با پنجمین جشنواره گیلاس استان زنجان در محل پایانه صادراتی محصولات کشاورزی شمال‌غرب کشور برگزار می‌شود.

مهدی شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: رویداد فناوری کشاورزی همزمان با پنجمین جشنواره گیلاس استان زنجان در محل پایانه صادراتی محصولات کشاورزی شمال‌غرب کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این رویداد ۱۸ خرداد ماه برگزار خواهد شد افزود: این رویداد دارای سه بخش Reverse Pitch که مخاطب آن پژوهشگران بخش کشاورزی، Meetup که مخاطب آن کشاورزان و Startup school که مخاطب آن دانشجویان و دانش آموختگان بخش کشاورزی است، برگزار خواهد شد. 

رئیس مرکز نواوری‌ هاب صادراتی محصولات کشاورزی شمالغرب کشور گفت: رویداد عرضه مستقیم محصولات کشاورزی از جمله گیلاس، زردالو و زیتون در استان زنجان در محل پایانه صادرات محصولات کشاورزی استان در زمان برداشت محصولات کشاورزی برگزار خواهد شد و اولین رویداد نیز در خصوص محصول گیلاس است و پارک علم و فناوری استان متولی برگزاری و تامین بخشی از نیاز مالی است.

وی ادامه داد: این رویداد با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، دانشگاه زنجان و نظام مهندسی کشاورزی برگزار خواهد شد و می‌تواند تحولی در امر بازرسانی محصولات کشاورزی ایجاد کند.

شجاعی گفت: در این رویداد فراوری محصولات کشاورزی، تست پنل انتخاب محصول برتر، شاخص‌های برداشت و زمان برداشت، نحوه‌برداشت و انبارداری، شاخص‌های کیفی فراوری محصول مورد توجه قرار می‌گیرد و با جمع‌اوری لیست مشکلات نسبت به حل مشکلات کشاورزان در بخش چالش معکوس (Reverse Pitch) اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه این رویداد‌ها به مدت ۴ روز برگزار خواهد شد، گفت: در راستای استقرار غرفه‌های عرضه محصولات کشاورزی هزينه‌ای دریافت نخواهد شد.

رئیس مرکز نواوری‌ هاب صادراتی محصولات کشاورزی شمالغرب کشور اذعان کرد: کشاورزان در راستای حضور در این رویداد‌ها از طریق سازمان جهاد کشاورزی شهرستان مورد نظر اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد: تمام تلاش این است تا قبل از اینکه دلالان وارد عرصه شده و محصولات کشاورزی را از کشاورزان با قیمت ناچیز خریداری نمایند، وارد مذاکره با کشاورز شود تا این قشر در پایانه صادراتی کشاورزی شمالغرب کشور اقدام به عرضه مستقیم محصولات تولیدی کنند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر