logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۱۴
[ شناسه خبر : ۳۰۴۲۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان در گفتگو با موج رسا:

آزاد‌سازی خرمشهر سیلی بزرگی به استکبار بود

آزاد‌سازی-خرمشهر-سیلی-بزرگی-به-استکبار-بود
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه مردم ایران در سوم خرداد سال 1361 حماسه‌ای مثال زدنی در تاریخ ایران و معرفی آن به بیگانگاه انجام داده است گفت: آزاد سازی خرمشهر سیلی بزرگی به استکبار است.

سید شمس‌الدین موسوی در گفت‌وگو با موج رسا; با بیان اینکه هر انقلابی در ابتدای کار با مشکلات متعددی رو به رو است و برای غلبه بر این مشکلات نیازمند زمان است اظهار کرد: دشمن با خیال خام خود با در نظر گرفتن مشکلات ایران تازه سوار بر انقلاب سعی نمود که صاحب خاک ایران شود.

وی افزود: 41 سال از آزاد سازی خرمشهر قهرمان می‌گذرد و اهمیت موضوع خرمشهر و آزاد سازی آن توسط رزمندگان از سراسر کشور برای کسی پوشیده نیست.

مدیر‌کل حفظ آثار و  نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان عنوان کرد: با در نظر گرفتن روز 3 خرداد که سالروز آزاد سازی شهر خون و قیام خرمشهر سربلند می‌باشد 4 خرداد نیز روز مقاومت دزفول غیور است.

موسوی گفت: طی جریان انفلاب اسلامی،  کشور ایران با مشکلات متعددی مواجه بود از جمله امپراطوری عثمانی بر سر برخی مناطق با ایران سر جنگ داشت.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات اساسی در بحث دسترسی به آبهای آزاد در جنوب کشور به لحاظ اقتصادی و نظامی بود که کشور عراق در این زمینه عملکرد ضعیفی داشت.

مدیرکل حفظ آثار و  نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان ابراز کرد: دولت عراق با پشتیبانی آمریکا،  کشورهای اروپایی و شوروی سابق دست به دست هم داده تا اجازه فعالیت به انقلاب اسلامی ایران در منطقه داده نشود.

موسوی تاکید کرد: یکی از نکات مهم از زبان مسئولین ارشد حذب بعث عراق این بود که پنج ایران کوچک بهتر از یک ایران یزرگ می‌باشد که این مطلب بیانگر این موضوع است که دشمن از ضعف‌های موجود در کشور سو استفاده‌های لازم را انجام داده بود.

وی افزود: عراق با خیال خام وارد عرصه جنک با کشور ایران شد که صدام در تمام مصاحبه‌های پخش شده از تلویزیون عراق تاکید کرد  یک هفته تهران را تصاحب خواهد نمود.

مدیرکل حفظ آثار و  نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان ادامه داد: غافل از اینکه غیور مردان ایران تا پای جان در برابر آنها مقابله خواهند کرد و اجازه پیشروی به دشمنان را نخواهند داد.

موسوی ادامه داد: مردم  به عشق امام خود از سر تا سر ایران در پاسخ به فرمایش امام خمینی(ره) وارد جبهه‌های حق علیه باطل شدند با کمترین امکانات و با دشمن مقابله نمودند و پیروز میدان شدند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر