logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۴
[ شناسه خبر : ۳۰۴۲۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در نشست خبری مطرح شد:

استان‌ها دیگر دخل و تصرفی در سهمیه آرد ندارند

استان‌ها-دیگر-دخل-و-تصرفی-در-سهمیه-آرد-ندارند-
سخنگوی کارگروه گندم، آرد و نان استان زنجان با بیان اینکه کل اختیارات از استان‌ها در خصوص آرد گرفته شده است گفت: سهمیه آرد تخصیصی از عهده استان خارج شده و کل طرح توسط وزارت اقتصاد بدون دخل و تصرف استان‌ها اعمال می‌شود.

به گزارش موج رسا; ولی‌الله زمانی امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان اظهار داشت: طرح هوشمند سازی آرد و نان در سطح کشور در حال اجرا است و بنا به دلایلی تا به امروز این طرح تکمیل نشده است و این طرح تصمیمی است که در سطح کلان کار می‌شود و دست استان نیست بنابراین طرح مرحله به مرحله در فاز‌های مختلف در حال اجرا است و اینکه زمان صفر چه زمان اعلام شود فعلا مشخص نیست. 

وی افزود: بحث شناور سازی قیمت از سال گذشته در ۱۱ استان کشور آغاز و در نهایت در کل کشور اجرا شد. تا میزان پخت، تراکنش، ساعت کار نانوایی، ساعت اتمام کار، وزن چانه مشخص شود و بحث کنترلی بر روی این موضوع باشد. با این شرایط نانوایی‌هایی که عملکرد مثبت داشته باشند تا سقف ۱۰ درصد عملکرد؛ تشویق شده و سهمیه بیشتری می‌گیرند اما نانوایی‌های که عملکرد منفی داشته باشند تا ۱۰ درصد سقف سهمیه کاهش می‌یابد. 

سخنگوی کارگروه گندم، آرد و نان استان زنجان با بیان اینکه کل اختیارات از استان‌ها در خصوص آرد گرفته شده است گفت: در گذشته در مواقعی اگر مشکل رخ می‌داد برخی واحد‌ها دو شیفیت کار می‌کرد و یا ساعت کاری بالا می‌رفت اما با اعمال این سیستم و روش سهمیه‌ها؛ کل آرد تخصیصی از عهده استان خارج شده و کل طرح توسط وزارت اقتصاد بدون دخل و تصرف استان‌ها اعمال می‌شود در اختیار واحد‌ها قرار میگیرد.

وی ادامه داد: در طول دو سال گذشته که افزایش قیمت نان وجود نداشت بنابراین صنف مربوطه به دنبال افزایش قیمت نان بودند. چراکه اذعان می‌کردند هزینه‌هایی که برای نانوا وجود دارد همچون دستمزد، بیمه، کارگر، حامل‌های انرژی، خمیر مایع افزایش یافته است. با این شرایط تمام این موارد جمع بندی و بررسی و در جلسات مختلف کارشناسی شد و یک خروجی داشت.

زمانی گفت: برخی اتفاقات و تحصن‌هایی در چند مدت اخیر در برخی استان‌ها رخ داده بود و در استان همجوار دو روز واحد‌های نانوایی کار نکردند و این احتمال در استان زنجان نیز وجود داشت.

وی خاطر‌نشان کرد: قیمت حال حاضر نان در استان‌های همجوار خیلی بالاتر از قیمت فعلی زنجان بود و به همین دلیل تصمیمات اخیر گرفته و قیمت نان اصلاح شد.

سخنگوی کارگروه گندم، آرد و نان استان زنجان گفت: طبق تصمیمات جدید در استان زنجان قیمت نان لواش نوع یک از ۳۵۰ تومان به ۴۵۰ تومان، قیمت نان لواش نوع دو از ۴۰۰ تومان به ۵۰۰ تومان، قیمت بربری نوع یک از ۱۱۰۰ به ۱۵۰۰ تومان، قیمت بربری نوع دو از ۱۵۰۰ تومان به ۲۰۰۰ تومان، سنگگ نوع یک از ۱۳۵۰ تومان به ۱۷۵۰ تومان، سنگگ نوع دو از ۱۵۰۰ تومان به ۲۰۰۰ تومان تغییر یافت.

 

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : کارگر محله ] [ ۰۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱ ]
بازم گرونی اومد پشت بندش تاکسی گرون میشه بعد بنزین و همینجوری گرونی آخه من کارگر چی کنم؟!!!!
فرم ارسال نظر