logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۱۸
[ شناسه خبر : ۳۰۴۱۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رزمنده جنگ هشت سال دفاع مقدس در گفتگو با موج رسا:

فتح خرمشهر سند عزت و اقتدار ملت ایران است

فتح-خرمشهر-سند-عزت-و-اقتدار-ملت-ایران-است
رزمنده جنگ هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه روز سوم خرداد سالروز حماسه آزادی و فتح خرمشهر همیشه پیروز است گفت: فتح خرمشهر سند عزت و اقتدار ملت ایران است.

مرتضی رهبری در گفت‌وگو با موج رسا; با بیان اینکه حماسه شگرف حماسه آزاد سازی خرمشهر نتیجه عشق و ایستادگی سروقامتان سر زمین ایران اسلامی است اظهار کرد: بدون تردید فتح خرمشهر یک مسئله عادی نبود چرا که خرمشهر تنها یک شهر برای ایران نبود بلکه حیثیت کل ایران را در خود گنجانده است.

وی افزود: همان طور که امام خمینی (ره) در این باب فرمودند: مبنای حساس استراتژیک در دوران هشت سال دفاع مقدس انقلاب اسلامی آزاد سازی خرمشهر بود که اگر آزاد نمی‌شد کل مطالبات جنگ حق علیه باطل به سر انجام نمی‌رسید.

رزمنده جنگ هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد: استراتژیک امام خمینی (ره) بر سر انجام رسیدن جنگ تاثیر گذار بود و آن را تحت شعاع قرار داد گویی نیرویی بود که رزمندگان با تکه بر آن در میدان جنگ پیشرفت داشتند.

رهبری افزود: سلحشوری‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و حس وطن پرستانه‌ها و ایمان و اعتقاد آنها بر خدا و راهنمایی‌های حضرت امام خمینی (ره) باعث ظهور پیروزی در جنگ تحمیلی بوده است.

وی افزود: فتح خرمشهر موجب برانگیختگی احساسات و عواطف پاک ملت ایران شد و یکپارچکی و وحدت غیور مردان باعث جاودانگی این اتفاق، و سر بلندی ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس است.

رزمنده جنگ هشت سال دفاع مقدس ابراز کرد: تاریخ گویای ماجرا است که پس از پیروزی انتقلاب اسلامی، اختلافات شدید بین کشور ایران و عراق شدت گرفت و این اختلافات بهانه‌ای برای تجاوز به جنوب خاک ایران شد.

رهبری تصریح کرد: وجب به وجب خاک ایران به دست شهدا فتح شده است چرا که اگر رشادت ها و دلیری های آنها در هشت سال دفاع مقدس  پیروری حاصل نمی‌شد.

وی تاکید کرد: یکی ازعاملان اصلی آزاد سازی خرمشهرسردار شهید احمد کاظمی بود که با راهنمایی‌های به جای و استقرار نیروها بر نقشه‌های شوم دشمن غلبه کرد و خود نیز به درجه رفیع شهادت نائل شد.

رزمنده جنگ هشت سال دفاع مقدس تاکید کرد: شهدا و رزمندگان زیادی تقدیم کشور شد تا هیچ کشوری نگاه چپ به گوشه‌ای از خاک ایران را نداشته باشد.

رهبری گفت: جا دارد یاد کنیم از شهدایی که جان پاک خود را نثار انقلاب و ارزش‌های والای آن نمودند شهدایی مانند سردار شهید احمد کاظمی، مهدی باکری، ابراهیم همت، حسین خرازی، محمد ناصر اشتری و مجتبی رهبری روحشان شاد راهشان پر ره رو باد.

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر