logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۳
[ شناسه خبر : ۳۰۴۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل بحران استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

اشتباه چوپان سبب ذبح ۲۵ راس گوسفند در روستای علم‌کندی ماهنشان شد

اشتباه-چوپان-سبب-ذبح-۲۵-راس-گوسفند-در-روستای-علم‌کندی-ماهنشان-شد-
مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با بیان اینکه ۲۵ راس گوسفند در روستای علم‌کندی ماهنشان در پی اشتباه چوپان و عدم انتقال به مکان امن در زمان بارندگی، ذبح شد گفت: خوشبختانه بارش‌های دیروز، امروز و سیلاب تاکنون خسارتی در استان نداشته است.

صفی‌الله کرامتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه خوشبختانه بارش رحمت الهی در طول روز گذشته و امروز تا این لحظه خسارتی در پی نداشته است گفت: طبق اعلام سازمان هواشناسی امروز نیز بارش‌ها در استان ادامه‌دار است و از مردم درخواست می‌کنیم تا از نزدیک شدن به مسیل‌ها خودداری کنند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص تلف شدن چندین راس گوسفند در روستای علم‌کندی ماهنشان گفت: گوسفندان تلف نشدند و بلکه ۲۵ راس گوسفند ذبح شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: به دلیل اشتباه چوپان و عدم انتقال گله گوسفندان به جای امن در حین بارش و نگه‌داری گله در شیار، در نهایت مواجه شدن با مشکلاتی، صاحب گله تصمیم به ذبح گوسفندان کرد و مانع از تلف شدن آن‌ها شد.

وی در خصوص خسارت سرمازدگی نیز بیان کرد: در ابهر و خرمدره خساراتی به کشاورزان تحمیل شده اما به دلیل ارزیابی فعلا آمار خسارت احصا نشده بنابراین نیاز است تا کشاورزان نسبت به بیمه محصولات خود در زمان مناسب اقدام کنند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر