logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۶
[ شناسه خبر : ۳۰۴۰۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه قیدار در گفتگو با موج‌رسا:

حضرت معصومه(س) الگویی بی‌بدیل برای سبک زندگی دختران جامعه امروز است

حضرت-معصومه(س)-الگویی-بی‌بدیل-برای-سبک-زندگی-دختران-جامعه-امروز-است
امام جمعه قیدار با تاکید بر الگوگیری دختران از سیره زندگانی بانوان نمونه اسلام گفت: حضرت معصومه(س) الگویی بی‌نظیر برای دختران امروز که پرورش دهنده نسل بعدی هستند، می‌باشد.

حجت‌الاسلام علی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: حضرت فاطمه معصومه(س) هم دختر معصوم، هم خواهر معصوم و هم عمه معصوم هستند و خود نیز توسط امام رضا(ع) به معصومه ملقب شدند.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه معصومه عالمه، عاقله، عارفه بودند افزود: عالم بودن حضرت معصومه(س) یکی از ویژگی‌های شاخص ایشان است.

امام جمعه قیدار با بیان اینکه اسلام‌ستیزان چنین جلوه می‌دهند که اسلام با علم‌آموزی زنان موافق نیست گفت: حال آن‌که زنانی در اهل بیت(ع) بودند که عالمه بوده و فعالیت‌های علمی انجام می‌دادند. 

وی اذعان کرد: درباره علم حضرت معصومه(س) نیز نکاتی در تاریخ ثبت شده است. در زمانی که امام موسی کاظم(ع) در زندان بودند، بسیاری از علما، مراجع و دانشمندان نزد حضرت معصومه(س) ‌آمده و سؤالات خود را می‌پرسیدند و حضرت به مشکلات علمی مراجعان پاسخ می‌دادند.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به اینکه عالمه بودن و همراهی ایشان با امام زمان خود، از نکات ارزنده شخصیتی ایشان است ادامه داد: این موضوع نه تنها از ایشان برای دختران جامعه الگو می‌سازد، بلکه مردان نیز در ولایت‌مداری باید از ایشان الگوبرداری کنند. 

وی تصریح کرد: حضرت فاطمه معصومه(س) بهترین الگو برای دختران ما هستند بنابراین دختران باید تلاش کنند آن حضرت را الگوی خود قرار دهند. چراکه دختران امروز ما ما در آن آینده‌اند که در حقیقت شرافت یک زن به مربی بودن آن زن است که از شئون الهی است.

حجت‌الاسلام موسوی ادامه داد: بانوان و دختران مسلمان می‌تواند با برنامه‌ریزی دقیق و رعایت عفت و حیا و با الگو گرفتن از حضرت زهرا(س) ، حضرت زینب(س) و حضرت فاطمه معصومه(س) در تمام مراحل زندگی خویش آن طور که شایسته است، رفتار کرده و نسلی سالم و متدین تحویل جامعه دهند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر