logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۰
[ شناسه خبر : ۳۰۳۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:

بهره‌وری ماشین‌آلات معدنی و راه‌سازی در کشور به شدت پایین است

بهره‌وری-ماشین‌آلات-معدنی-و-راه‌سازی-در-کشور-به-شدت-پایین-است
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته در ارتباط با نوسازی ماشین‌آلات معدنی و راهسازی در کشور اقدام مثمری انجام نشده است گفت: فرسوده بودن ماشین‌آلات معدنی افزایش هزینه‌های معادن را در پی داشته است.

به گزارش موج رسا; مصطفی طاهری امروز در آیین آغاز عملیات اجرایی ساخت واحد تولید ماشین آلات سنگین معدنی با سرمایه‌گذاران چینی در شهرک صنعتی شهید شهریاری زنجان، اظهار داشت: در طول سال‌های گذشته در ارتباط با نوسازی ماشین‌آلات معدنی و راهسازی در کشور اقدام مثمری انجام نشده است.

وی با بیان اینکه همین امر سبب شده تا بهره‌وری در ماشین‌آلات معدنی و راهسازی کاهش یابد افزود: فرسوده بودن ماشین‌آلات معدنی افزایش هزینه‌های معادن را در پی داشته و باعث بالا رفتن مصرف گازوئیل شده است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه راهسازی، باید ۴۰ هزار دستگاه ماشین آلات سنگین در کشور نوسازی شود، گفت: ۲۰ هزار ماشین‌آلات معدنی نیز نیازمند نوسازی هستند. 

وی با بیان اینکه ساخت تولید ماشین آلات سنگین معدنی در کشور انجام نمی‌شود و کشور ایران وابسته است گفت: سرمایه‌گذاران چینی در زنجان زمینه نوسازی ماشین‌آلات معدنی و صنعتی را در کشور امکان‌پذیر خواهد کرد.

طاهری با بیان اینکه امیدواریم با راه‌اندازی این کارخانه گام‌های موثرتری برداریم گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، فعالیت این واحد دانش فنی تولید ماشین آلات‌سنگین را به کشور منتقل خواهد کرد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر