logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۴
[ شناسه خبر : ۳۰۳۷۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

۴۰ درصد گوشت سفید تولیدی در سال گذشته مازاد بر نیاز استان زنجان بود

۴۰-درصد-گوشت-سفید-تولیدی-در-سال-گذشته-مازاد-بر-نیاز-استان-زنجان-بود
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه در سال گذشته در حدود ۵۶ هزار تن تولید گوشت سفید در استان را شاهد بودیم گفت: نزدیک ۴۰ درصد مازاد تولید وجود داشت که عمدتا به بازار‌های استان‌های، پر مصرف ارسال شد.

محمد‌علی صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه در حوزه طیور تولیدات در استان بیشتر صنعتی است گفت: با توجه به حمایت‌های انجام شده ارائه تسهیلات و تامین نهاده هر چند در مقاطعی افت و خیز داشت اما در سال گذشته در حدود ۵۶ هزار تن تولید گوشت سفید در استان را شاهد بودیم. 

وی افزود: با توجه به نیاز حدود ۳۵ هزار تنی مصرفی در استان، نزدیک ۴۰ درصد مازاد تولید وجود داشت که عمدتا به بازار‌های استان‌های، پر مصرف ارسال شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه خوشبختانه در این حوزه یکی از استان‌هایی بودیم که با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار کشور و به میزان کافی تولید مرغ انجام شد گفت: مشکلات زیادی در استان‌های دیگر وجود داشت اما با توجه به سیاست‌های استان و همکاری که در مجموعه استان با قسمت اصلی تولید کننده‌ها و تشکل‌های فعال وجود داشت، کمترین آسیب و چالش در این حوزه را شاهد بودیم و توانستیم از این مرحله عبور نماییم.

صادقی با بیان اینکه در تولید تخم‌مرغ نیز سال گذشته یک سال استثنایی را گذراندیم گفت: بیشتر واحد‌ها فعال بودند و تولید انجام شد. با توجه به اینکه قیمت تخم‌مرغ در طول سال ثابت بود و مدیریت متمرکز از طریق اتحادیه‌ها انجام شده بود؛ تولیدکنندگان با روند ثابت‌تری نسبت به سایر فراورده‌ها تولیدات را عرضه کردند به طوری که سال گذشته بیش از ۱۵ هزار تن تخم‌مرغ تولید شد.

وی ادامه داد: ۱۴ هزار تن نیاز مصرفی استان تامین شد. این در حالی بود که در سال‌های گذشته همواره کمبود داشتیم اما در سال گذشته مازاد تولید وجود داشت و بخشی از تولید نیز صادرات شد و در استان‌های دیگر به مصرف رسید.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر