logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۹
[ شناسه خبر : ۳۰۳۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
کارشناسی پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان خبر داد:

هشدار هواشناسی برای کشاورزان از ورود سامانه جدید بارشی به استان زنجان

هشدار-هواشناسی-برای-کشاورزان-از-ورود-سامانه-جدید-بارشی-به-استان-زنجان
کارشناسی پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه امروز هوا صاف تا قسمتی ابری همراه با بارش‌های پراکنده پیش بینی شده است گفت: هشدار زرد برای کشاورزان و روند بارش‌ها از روند بارش‌ها صادر شده است.

حسین سلطانی در گفت‌وگو با موج رسا; با بیان اینکه روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری نفوذ سامانه همرفتی در استان فعال خواهد شد اظهار کرد: بارش‌ها به نسبت شدید همراه با آبگرفتگی، سیلابی شدن مسیرها وآبگرفتگی معابر و بارش‌ها همراه با تگرگ پیش‌‌بینی شده است.

وی افزود: بارش‌های پیش‌بینی شده همراه با تگرگ خواهد بود طی روزهای گذشته هواشناسی استان هشدار زرد رنگ برای احتمال تگرگ زدگی محصولات کشاورزی صادر کرده است.

کارشناسی پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان عنوان کرد: امروز برخی مناطق رگبار پراکنده، بارش باران، رعد و برق وزش باد نسیتا شدید اختمال خیزش گردو غبار همراه خواهد بود.

سلطانی ادامه داد: روز جمعه رگبار پراکنده همراه با رعد و برق وزش باد نسبتا شدید همراه با خیزش گرد و غبار پیش بینی شده و طی روز شنبه رگبار باران و رعد و برق و احتمال تگرگ وزش باد نسبتا شدید دور از انتظار نیست و دمای هوا به نسبت سردتر خواهد شد.

وی افزود: مناطق تاثیر بارش‌های شدید همراه با تگرگ زنجان، طارم، ابهر، ایجرود، خدابنده، خرمدره، سلطانیه و ماهنشان می‌باشد که احتمال آسیب  به محصولات کشاورزی دور از انتظار نیست.

کارشناسی پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان ابراز کرد: محافظت از تاسیسات کشاورزی، گلخانه‌ها و انبارها، جمع آوری و انتقال بقایای گیاهی و پاکسازی آنها و جوی‌ها، آماده سازی و راه اندازی سامانه‌های ضد تگرگ، خودداری از محلول پاشی و سم پاشی، خودداری عشایر و دامداران در عبور از ارتفاعات از جمله توصیه برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر